بانک و بیمهطلا و ارز

تزریق ۵.۵میلیارد یورو به نیما از نیمه مرداد

بررسی گزارش عملکرد سامانه نیما نشان میدهد، تا آخرین روز کاری هفته حدود ۵.۵ میلیارد یورو ارز صادراتی به این سامانه تزریق شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش عملکرد بازار ثانویه سامانه نیما، تا کنون حدود ۵.۵ میلیارد یورو ارز صادراتی به سامانه مذکور تزریق شده و حدود ۴.۹ میلیارد یورو نیز در اختیار واردکنندگان قرار گرفته است.

این آمارها نشان میدهد، در آخرین روز  کاری هفته تنها ۲ میلیارد یورو ارز صادراتی به این بازار تزریق شده و همین موضوع منجر به افزایش مقطعی قیمت میانگین ارز صادراتی در بازار ثانویه شده است. معادل یورویی قیمت  روز گذشته در کانال ۱۰ هزار تومان بوده است.

گفتنی است، روز ۴شنبه حدود ۴۵ میلیون یورو ارز صادراتی به بازار مذکور تزریق شده بود و قیمت میانگین ارز صادراتی حدود ۹۳۰۰ تومان بوده است. بر این اساس با بازگشت تعادل عرضه از روز شنبه مجددا شاهد کاهش قیمت و بازگشت به کانال ۹۳۰۰ تومان خواهیم بود.

نیما

بررسی عملکرد بازار ثانویه نشان میدهد، طی یک ماه اخیر روند تزریق ارز به بازار معکوس نزولی بوده  و عرضه ارز، عمدتا در کانالهای ۴۰تا  60 میلیون یورو در روز در نوسان بوده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا