تجارتصنعت، معدن، تجارت

قزوین؛ استان نخست در جذب سرمایه گذاری

 

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: این استان در بحث سرمایه گذاری داخلی و خارجی رتبه نخست کشوری را طی سال جاری به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حمیدرضا خانپور در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: استان قزوین در هفت ماه گذشته با بیش از ۷۱ قرارداد پیشگام ملی در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی بوده است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: امسال سرمایه گذارانی از کشورهای فرانسه، آلمان، ترکیه و عراق در این استان سرمایه گذاری و خوشبختانه با بهره برداری واحدهای خود در حال فعالیت هستند.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین در ادامه از وجود ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی با سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در سطح استان خبرداد و گفت: منطقه مزبوریکی از نقاط طلایی جهت سرمایه گذاری در کشور محسوب می شود.

وی افزود: شهر صنعتی البرز نخستین شهرصنعتی ایران است که به همت بخش خصوصی در استان قزوین راه اندازی شده است.

خانپور اظهارداشت: هم اکنون یک هزار و ۴۰۰ قرار داد با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در ۱۶ شهرک صنعتی مربوط به بخش دولتی استان منعقد و همینطور ۶۰۰ واحد تولیدی در شهر صنعتی البرز مربوط به بخش خصوصی فعال است.

وی تصریح کرد: بطورکلی از یک هزار و ۴۰۰ قرار داد با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در ۱۶ شهرک صنعتی استان ۶۰۰ قرار داد بصورت طرح و از ۸۵۷ واحد مورد بهره برداری ۲۰۵ واحد تعطیل است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: حال صنعت کشور امروز بواسطه قوانین متعدد، نوسانات ارزی، مشکلات مواد اولیه، بیمه تامین اجتماعی، مالیاتی، ناملایمات سیستم بانکی با واحدهای صنعتی و بسیاری موارد دیگر خیلی خوب نیست.

وی در ادامه به رادیو اقتصاد یادآورشد: دولت تمام تلاش خود را در جهت حل و فصل مشکلات واحدهای صنعتی به کار بسته منتها جای کار بیشتری در این زمینه وجود دارد که باید با کمک خود بخش خصوصی و دست اندرکاران و همینطور تسهیل گری در امور موانع و چالش ها یکی پس از دیگر رفع و رجوع تا تولیدکنندگان بتوانند با طیب خاطر به امر مقدس تولید در جامعه بپردازند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا