بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

راه‌اندازی انواع سامانه‌های الکترونیکی پرداخت عوارض خروج از کشور به همت پرداخت الکترونیک سداد

شرکت پرداخت الکترونیک سداد امکان پرداخت عوارض خروج از کشور را از طریق اپلیکیشن ایوا و درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) شرکت سداد فراهم کرده است.

شرکت پرداخت الکترونیک سداد در راستای توسعه خدمات نوین پرداخت الکترونیکی بیش از دو سال است که امکان «پرداخت عوارض خروج از کشور» را به خدمات اپلیکیشن ایوا افزوده است. این خدمت عاملی مؤثر در جلوگیری از ازدحام مسافران در فرودگاه، معطلی در شعب بانکی، صرفه جویی در مصرف کاغذ، کاهش هزینه‌های منابع انسانی و حمل‌ونقل شهری است.

شخص متقاضی خروج از کشور می‌تواند با وارد کردن کد ملی خود و همراهان به راحتی عوارض خروج را پرداخت و رسید الکترونیکی آن را دریافت کند. محاسبه مبلغ قابل پرداخت برحسب تعداد خروج‌های پیشین و نوع سفر به صورت خودکار انجام می‌شود و بدین ترتیب از بروز خطای انسانی در محاسبات جلوگیری می‌شود.

همچنین مسافران می‌توانند به شیوه‌های دیگر نیز عوارض خروج خود را پرداخت کنند. از جمله استفاده از سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد و کانترهای ویژه پرداخت عوارض مستقر در فرودگاه‌ها. متقاضی پرداخت عوارض باید اطلاعاتی چون کد ملی و شماره تلفن همراه (جهت دریافت کد پیگیری) را ثبت و سپس با یک کارت بانکی عضو شتاب مبلغ مورد نظر را واریز کند.

پس از اعلام رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا سرهنگ مجید صمدی، مبنی بر متوقف شدن پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت دستی و الکترونیکی شدن این فرایند، شیوه‌های زیر برای انجام این کار به شرح زیر اعلام شده است:

۱.       از طریق اپلیکیشن ایوا دانلود از www.ivaapp.com  و شماره‌گیری #۷۳۷*

۲.       از طریق درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) شرکت سداد می‌توانید به آدرس www.sadadpsp.ir 

۳.       کانترهای موجود در فرودگاه‌های بین المللی

از هر روشی که استفاده کنید، حداکثر ۲۰ دقیقه پس از پرداخت عوارض، می‌توانید با ارائه مدارک شناسایی به افسر اداره گذرنامه از مرز عبور کنید.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا