بانکبانک و بیمهصوت

ایجاد کانال مالی میان ایران و چین به زودی

 

یک کارشناس ارشد اقتصاد بین الملل گفت: احتمال ایجاد یک قطب در برابر آمریکا برای مقابله با تحریم های این کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدحسین بابالو در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: طبق آخرین گمانه زنی ها آلمان و فرانسه پس از عقب نشینی اتریش و لوکزامبورگ طرح ایجاد کانال مالی اتحادیه اروپا با ایران را به عنوان یک سیستم مالی جایگزین اجرایی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح کانال مالی مورد نظر امکان دارد در فرانسه با مدیریت آلمان و یا در آلمان با مدیریت فرانسه اجرایی شود، اظهارداشت: در هر صورت احتمال ایجاد یک قطب در برابر آمریکا برای مقابله با تحریم های این کشور وجود دارد.

این کارشناس ارشد اقتصاد بین الملل با اعلام خبر ایجاد کانال مالی میان ایران و چین در یک ماه آینده ادامه داد: تحقق کانال مالی مورد نظربا روسیه هنوز مشخص نیست و در صورت تعلل روسی هاامکان ایجاد این کانال مالی میان ایران و روسیه وجود دارد.

وی افزود: حضور همزمان ظریف، عراقچی و صالحی به عنوان سیاستمداران ارشد ایران در اروپا این امیدواری را ایجاد می کند که بحث های کارشناسی در حوزه ایجاد کانال مالی اتحادیه اروپا با ایران به پایان خواهد رسید.

بابالو در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: کاهش قیمت دلار در بازار طی دو روز گذشته بدون هیچ دلیل قانع کننده ای نشان می دهد که خبرهایی در پشت پرده وجود دارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا