بورسبورس اوراق

تشریح مدل جدید صورت های مالی دو نهاد بورسی

مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، با انتشار دو اطلاعیه جداگانه به شرکت های کارگزاری و صندوق های سرمایه گذاری پروژه، در جهت بهبود افشای اطلاعات صورت های مالی این نهادها، مواردی را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید محمد علیزاده، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار دو ابلاغیه جداگانه در خصوص بهبود انتشار صورت های مالی توضیحاتی را ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، علیزاده در ابلاغیه اول، که خطاب به کلیه صندوق های سرمایه گذاری پروژه و حسابرسان معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار است،  در خصوص فرمت جدید صورت های مالی توضیحاتی ارائه داد.

همچنین بخوانید

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در این زمینه گفت: وجود اطلاعات مالی شفاف یکی از الزامات کارایی بازار سرمایه است، سازمان بورس نیز در جهت ارتقای این موضوع تدابیر جدیدی اتخاذ کرده است.

علیزاده در این زمینه توضیح داد: در جهت بهبود افشای اطلاعات در صورت‌های مالی صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه و به منظور تامین نیازهای اطلاعاتی سرمایه‌گذاران «صورت‌های مالی نمونه صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه» ابلاغ شد.

وی در تشریح این صورت های مالی گفت:  این ابلاغیه طبق استانداردهای حسابداری تبیین شده است. همچنین موضوع «ثبت حسابداری صدور واحدهای سرمایه‌گذاری، تاسیس شرکت پروژه (سهامی خاص) و تبدیل آن به سهامی عام و تصفیه و انحلال صندوق سرمایه‌گذاری پروژه در دفاتر صندوق سرمایه‌گذاری پروژه» از موضوعات مهم دیگری بود که مد نظر قرار گرفت.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در ابلاغیه دوم که خطاب به  شرکت های کارگزاری است، توضیح داد: در جهت شفافیت هر چه بیشتر حساب‌ها، عدم ‌برخورد چندگانه با یک رویداد مالی و نظارت دقیق‌تر بر سیستم مالی و حسابداری شرکت‌های کارگزاری که موجب بهبود افشای اطلاعات در صورت‌های مالی شرکت‌های کارگزاری نیز می‌شود، «رهنمود حسابداری شرکت‌های کارگزاری»، که در کمیته محترم فنی سازمان حسابرسی تایید شده به شرکت های مزبور ابلاغ شده است.

علیزاده  همچنین افزود: دستورات فوق، در کمیته استانداردها و آموزش سازمان بورس بررسی و توسط کمیته فنی سازمان حسابرسی به تایید رسیده و بعد از آن ابلاغ شده است.

یادآور می شود شرح کامل و توضیحات الگوی صورت های مالی فوق در این لینک آورده شده است.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا