انرژی

تولید ۲۶۱۳ میلیون کیلووات ساعت برق از منابع تجدیدپذیر

حدود دو میلیارد و ۶۱۳ میلیون کیلووات ساعت برق، از تیرماه سال ۱۳۸۸ تا انتهای آبان‌ماه سال جاری، از محل انرژی‌های نو تولید شده که این میزان باعث صرفه‌جویی ۵۷۵ میلیون لیتری مصرف آب در ایران شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، این میزان تولید انرژی از محل تجدیدپذیرها توانسته از انتشار حدود یک میلیون و ۸۰۳ هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد. هم‌چنین این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده ۷۴۲ میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران که جزو عوامل اصلی آلایندگی هواست، کاسته شود.

علاوه بر این توسعه تولید تجدیدپذیرها طی این مدت باعث صرفه‌جویی ۵۷۵ میلیون لیتری مصرف آب در سال‌های اخیر شده که سهم آبان‌ماه به تنهایی حدود ۱۹ میلیون لیتر بوده است.

همچنین بخوانید

هم‌اکنون بر اساس اعلام وزارت نیرو، ۴۲۱ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون ایران، در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو در ایران به ۶۶۰ مگاوات رسیده، براین اساس تاکنون ۹۵ نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی نصب شده و ۳۹ مگاوات نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

هم‌چنین انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال ۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ایران شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از ۹۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش از آن حکایت دارد که ۴۵ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایران از نوع بادی، ۴۱ درصد از نوع خورشیدی، ۱۳ درصد از نوع برقآبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارت و دو درصد نیز از نوع زیست توده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا