صنعت، معدن، تجارت

تامین مواد اولیه چالش جدی صنعت پوشاک

 

مدیرعامل شرکت جامه بافت گفت: تامین مواد اولیه در حال حاضر یکی از مشکلات جدی تمامی واحدهای تولیدی به خصوص پوشاک در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مسعود شاه بختی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: بخشی از مواد اولیه واحدهای تولیدی پوشاک نخ پنبه است که خوشبختانه بهترین نوع نخ در ایران تولید می شود.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: الیاف پنبه از کشورهای سی.آی.اس همچون ازبکستان، تاجیکستان و غیره وارد و عملیات ریسندگی و فرآوری در داخل صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت جامه بافت گفت: هم اکنون ۵۰ تا ۶۰ درصد پنبه مورد نیاز صنعت نساجی و پوشاک در کشور تولید و بقیه از خارج وارد می شود.

وی در ادامه افزود: جدا از این بخشی از نخ های اختصاصی مورد نیاز کارخانجات پوشاک مانند الیاف پشم، نایلون و سایر الیاف های اکریلیک و پنبه از کشورهای چین، آسیای جنوب شرقی و ترکیه وارد و مورد استفاده قرار می گیرد.

شاه بختی تصریح کرد: تولید این نوع الیاف ها در داخل برای واحدهای ریسندگی توجیه اقتصادی ندارد.

وی در ادامه ضمن معرفی شرکت تولیدی جامه بافت گفت: این شرکت در سال ۱۳۶۲ با اخذ پروانه بهره برداری از وزارت صنایع وقت در شهر تبریز راه اندازی و پس از ۱۰ سال فعالیت به دلیل جهت گیری صادراتی به کرج منتقل شد.

مدیرعامل شرکت جامه بافت افزود: شرکت مزبور پوشاک گرم پائیزه، زمستانه و همچنین البسه بهاره تولید می کند.

وی بیان داشت: شرکت جامه بافت ضمن تامین بازار داخلی سالانه بخشی از تولیدات خود را روی ریل صادرات قرار می دهد.

شاه بختی اضافه کرد: محصولات این شرکت مبتنی براستانداردها و تکنولوژی روز دنیا تولید و به بازار مصرف داخلی و خارجی عرضه می شود.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: صنعت پوشاک در بحث اشتغال افزایی، رشد اقتصادی، پویایی تولید، رونق صادرات، ارزآوری و بسیاری موارد دیگر در جامعه نقش آفرین است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا