بین الملل

انگلستان تا ۷۰۰ میلیارد پوند را پس از برگزیت از دست می‌دهد

طبق آن‌چه یک گروه لابی مالی خبر می‌دهد، با جابه‌جایی دارایی‌ها و فعالیت‌های ۳۷ بانک و موسسه مالی، از انگلیس به آلمان، پس از برگزیت، لندن سرمایه‌ای حدود ۷۰۰ میلیارد پوند را از دست می‌دهد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، طبق آن‌چه یک گروه لابی مالی خبر می‌دهد، با جابه‌جایی دارایی‌ها و فعالیت‌های ۳۷ بانک و موسسه مالی، از انگلیس به آلمان، پس از برگزیت، لندن سرمایه‌ای حدود ۷۰۰ میلیارد پوند را از دست می‌دهد.

طبق اعلام گروه لابی فرانکفورت مِین فایننس، بانک‌ها حداکثر تا ۱۹ مارس به مرکز مالی آلمان در فرانکفورت، نقل‌مکان می‌کنند. حدود ۳۰ بانک و موسسه مالی تایید کرده‌اند که مرکز مالی اروپا (فرانکفورت) را ترجیح می‌دهند و غول‌های بزرگ بانک‌داری نظیر جی‌پی‌مورگان، مورگان استنلی و گلدمن ساکس، فعالیت‌های خود را به شهرهای دیگر اروپا مانند پاریس و دوبلین منتقل خواهند کرد.

بانک‌های بزرگ فعال در انگلیس، از جمله کردیت سوئیس، استاندارد چارترد، لویدز، سیتی‌گروپ و نومورا هم در نظر دارند پس از برگزیت به فرانکفورت نقل مکان کنند.

مدیر گروه لابی فرانکفورت مِین فایننس، هوبرتوس واس، می‌گوید: روی هم رفته ما انتظار داریم سرمایه‌ها و دارایی‌هایی که از لندن به فرانکفورت منتقل می‌شوند بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیارد یورو باشند که بیشتر آن در ربع اول ۲۰۱۹ انجام خواهد شد.

واس گفت: بانک‌ها با این انتخاب روبرو هستند که یا تنها موارد بسیار ضروری خود را منتقل کنند، و یا (بسته به نوع برگزیت) آماده انتقال کامل تجارت خود به فرانکفورت باشند.

ماه گذشته، وزیر شهرسازی انگلیس، جان گلن گفت که بانک انگلیس تخمین زده است تا ۲۹ مارچ ۲۰۱۹ این کشور حدود ۵۰۰۰ شغل را به علت برگزیت از دست بدهد. اما فرانکفورت مِین فایننس معتقد است این تعداد خیلی بیشتر از این‌ها خواهد بود. آقای واس پیش‌بینی می‌کند که حدود ۱۰۰۰۰ شغل از انگلستان به فرانکفورت منتقل شوند.

 واس در مورد تسهیل قوانین کارگری آلمان و تسهیلاتی که در مورد تجارت خارجی داده شده است گفت: این نشانه واضحی از این است که انتقال بانک‌ها به آلمان مطلوب بوده است و این توسط این کشور پیش‌بینی شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا