بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

به دنبال تحریم‌های آمریکا، دو کاربر بیت‌کوین ایرانی در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند

چند روز پیش اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) اعلام کرد که دو آدرس بیت‌کوین متعلق به ساکنان ایرانی علی خوراشادی‌زاده و محمد قربانیان هم به فهرست تحریم‌های اختصاصی این کشور علیه دولت‌ها، اضافه شدند. چند ساعت بعد هم کانال‌های تلگرامی در ایران پر شد از حرف‌ها و صحبت‌هایی درباره حریم خصوصی و امنیت کیف پول‌های بیت‌کوین.

برخی منابع ایرانی به خبرگزاری کوین‌دسک گفته‌اند که برخی از آنها دیگر هیچ دسترسی به پلتفرم تبادلات ارزهای رمزنگاری‌شده ندارند؛ حتی زمانی که از فیلترشکن‌ها استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد که تحریم‌ها تاثیرش را روی ایرانی‌هایی که می‌خواهند استفاده قانونی از ارزهای رمزنگاری‌شده انجام دهند نیز داشته است.

به همین خاطر هم جواد صدیقی در شهر اصفهان، که به‌عنوان ماینینگ ارزهای رمزنگاری‌شده فعالیت می‌کند، این خبر را هشداری می‌داند که به کاربران بیت‌کوین در ایران آسیب می‌رساند.

الکترام، اتمیک، اگزادوس، سامورایی و واسابی ازجمله کیف پول‌های مورد علاقه و استفاه میان کاربران ایرانی است. به نقل از چند توسعه‌دهنده ایرانی، علاقه به کوین زی‌کش نیز این روزها میان کاربران ایرانی رواج بیشتری پیدا کرده است.

به گفته یکی از این توسعه‌دهندگان، کوتاه کردن دست کل کشور از یک شیوه کسب‌وکار قانونی اقدام بی‌رحمانه‌ای است. یک منبع ناشناس در تهران هم به کوین‌دسک گفته است که برخی دارندگان کیف پول‌های ارزهای رمزنگاری‌شده ممکن است به دلیل عدم دسترسی به صرافی‌های بین‌المللی، بیت‌کوین‌های خودشان را به برخی دلالان خیابانی بفروشند.

آتورنی استیو میدل‌بروکدر توییتی گفته بود هرکسی که از آدرس‌های تحریم‌شده بیت‌کوین دریافت کند باید کوین‌ها را نگه دارد و به فدرال رزرو اطلاع دهد. استیفان پالی، پارتنر شرکت حقوقی آندرسون کیل هم حمایت خودش را از این اقدام قانونی اعلام کرد.

منبع: Coindesk

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا