انرژی

چند نفر موفق به ثبت‌نام و دریافت کارت سوخت المثنی شدند؟

آخرین آمار حاکی است که از هفته گذشته که فرآیند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی آغاز شده، سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت سوخت به سامانه الکترونیکی و اپلیکیشن خدمات دولت همراه مراجعه کردند که از این تعداد ۱۵۵ هزار نفر ثبت‌نام موفق داشتند. از سوی دیگر درخواست ۱۵ هزار نفر که از طریق کد دستوری #۴* اقدام کرده‌اند، موفق بوده است و درمجموع درخواست ۱۷۰هزار نفر موفق بوده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، شنبه هفته گذشته بود که فرآیند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی آغاز شد و از روز دوشنبه، پنجم آذرماه سامانه الکترونیکی  و اپلیکیشن خدمات دولت همراه برای ثبت‌نام در اختیار مردم قرار گرفت. هم‌چنین از ششم آذرماه متقاضیان می‌توانستند از طریق کد دستوری #۴* برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی اقدام کنند.

در این راستا، زیبا اسماعیلی – سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی – با بیان این‌که تا کنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه الکترونیکی  و اپلیکیشن خدمات دولت همراه برای دریافت کارت سوخت مراجعه کرده‌اند، به ایسنا گفت: از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر بر اساس زمان‌بندی‌ که بر اساس رقم تلفن همراه تعیین شده بود، به درستی مراجعه کرده و به‌طور کلی ۱۵۵ هزار نفر از این طریق ثبت‌نام موفق و نهایی داشتند.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به ثبت‌نام از طریق کد دستوری #۴* اظهار کرد: به طور کلی ۱۵ هزار نفر هم از طریق این کد ثبت‌نام موفق داشته‌اند. به عبارت دیگر آمار افرادی که موفق شدند درخواست خود را برای دریافت کارت سوخت المثنی با موفقیت ثبت کنند؛ تاکنون ۱۷۰ هزار نفر بوده است. البته این آمار فقط شامل ثبت نام غیرحضوری می‌شود و تعداد افرادی که به پلیس +۱۰ برای ثبت نام مراجعه کردند، متعاقبا اعلام خواهد شد.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، درباره افرادی که طی دو تا سه سال گذشته خودروی نوشماره خریداری کرده‌اند و نمی‌دانند کارت سوخت آن‌ها در شرکت پست است یا نه نیز توضیح داد: این افراد باید در روزی که نوبتشان است، برای ثبت‌نام اقدام کنند. چنانچه کارت سوخت آن‌ها در پست موجود بود، به آن‌ها اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، به‌طور کلی چهار روش برای برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی معرفی شده است؛ روش نخست ثبت نام مالکان خودرو یا موتور سیکلت بدون کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ بود که از شنبه ۳ آذرماه با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری آغاز شد.
روش دوم مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی ( www.mob.gov.ir ) و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت‌المثنی و ثبت اطلاعات است که  این سامانه از ۵ آذرماه در دسترس عموم قرار گرفته و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.
روش سوم نیز دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی بود که از امروز آغاز شد. نسخه‌های Android و IOS  این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است:
• سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)
• ایران اپس(iranapps.ir)
• کافه بازار (cafebazaar.ir)
• اپ استور (appstore.ir)
روش چهارم نیز کد دستوری #۴* است. متقاضیان توجه داشته باشند بر اساس رقم سمت راست شماره تلفن همراه خود که جدول زمان بندی آن پیش از این اعلام شده است، باید برای ثبت نام کارت سوخت المثنی اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا