صنعتصنعت، معدن، تجارتصوت

گروه ملی فولاد ایران میراث دار ۲.۵ میلیارد بدهی

 

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: این گروه امروز میراث دار دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  کسری غفوری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: این حجم از بدهی را گروه ملی فولاد ایران از زمان امیر منصور آریا (پرونده مفسده بزرگ اقتصادی) تاکنون با خود به یدک می کشد.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: پس از دو سال و نیم خاموش بودن خطوط گروه ملی شرکت فولاد مجدد از پنج خط تولیدی این مجموعه در حال حاضر دو خط میلگرد و لوله مانیسمان یا بدون درز راه اندازی و فعال شده است.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: برای راه اندازی خطوط و تامین مواد اولیه این شرکت افزون بر ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

وی افزود: طبق مصوبه و دستور ابلاغیه معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت به تمامی شرکت های فولادی مبنی عرضه ۷۵ درصد محصولات خود در بورس و ۲۵ درصد در بازار آزاد این شرکت نیز از ابتدای ماه گذشته مقدمات فروش ۷۵ درصدی محصولات خود را در بورس آغاز کرد.

غفوری بیان داشت: متاسفانه شکایت طلب کاران از گروه فولاد در بورس مانع عرضه محصولات تولیدی این مجموعه در بورس شد و از طرفی بصورت آزاد هم امکان عرضه فراهم نبود چون احتمال مصادره بار های شرکت از طرف طلب کاران، موسسات حقوقی و افراد حقیقی وجود داشت.

وی گفت: خوشبختانه با پیگیری های که از یک ماه و نیم گذشته با وزارت صمت و همینطور از چند روز قبل مساعدتی که از سوی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و تلاش های زیادی که سوی مسئولان و شورای تامین استان خوزستان وغیره صورت گرفت در نهایت مجوز فروش محصولات بصورت ۱۰۰ درصد آزاد اخذ و از هفته گذشته با دریافت این مجوز فروش محصولات شرکت مدنظر آغاز شده است.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران افزود: خوشبختانه با فروش محصولات دو ماه حقوق معوقه پرسنل زیر دیپلم و یک ماه حقوق کارکنان دیپلم پرداخت شده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده وزیر برای رسیدگی به مشکلات کارگران هفته تپه و فولاد نیز در این برنامه گفت: شرکت گروه ملی فولاد اهواز محصولاتی تولید کرده که تمامی این محصولات در انبار کارخانه دپو شده است.

کریم یاوری افزود: این شرکت برای پرداخت مطالبات و معوقات پرسنل باید محصول تولیدی خود را به فروش برساند.

وی ضمن اشاره به اینکه گروه ملی فولاد سه ماه حقوق معوقه دارد، اظهارداشت: بطورکلی از این سه ماه حقوق معوقه در هفته گذشته دو ماه حقوق کارکنان دپیلم و زیر دیپلم پرداخت شده و طی این هفته حقوق بقیه کارگران از سه ماه مطالبه دو ماه پرداخت خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا