بورسبورس اوراق

بازگشت نا امید کننده «خزامیا»/ «خرینگ» در مورد افزایش نرخ توضیح داد

روز جاری، جو منفی حاکم بر بازار سرمایه از قیمت سهام بسیاری نمادهای بورسی و فرابورسی کاست. حاصل فعالیت ناظران بورس و فرابورس در این روز توقف پنج نماد و به بازگشایی بود.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  در آغازین روز هفته شاخص بورس تهران همچون روزهای قبل به مسیر کاهشی خود ادامه داد و با از دست دادن کانال 160 هزار واحد و افت سه هزار و 918 واحدی به سطح  159 هزار و 853 رسید. در این روز بسیاری از نمادها در مسیر کاهش قیمت قدم برداشتند، کاهش قیمتی که برای بسیاری از فعالان بازار بسیار ناامید کننده بود. در این روز پیام‌های ناظران بازار بورس و فرابورس که به واسطه حذف توقف‌های ناشی از نوسان 20 درصدی، نسبت به ماه‌های گذشته از حجم کمتری برخوردارند در مجموع به پنج توقف و نه بازگشایی رسیدند. مهم ترین این بازگشایی‌ها را شاید به توان به «خزامیا» از فرابورس نسبت داد که همزمان با بازگشت به تابلوی معاملات، افت 9 درصدی را در معاملات خود تجربه کرد. این نماد در نهایت با کاهش 8.83 درصدی برای قیمت پایانی، با قیمت 93 تومان و 9 ریال به معاملات خود در روز جاری پایان داد.

«خرینگ» افزایش نرخ داد: نماد معاملاتی شرکت رینگ سازی مشهد (خرینگ) به دلیل لزوم شفاف سازی در خصوص افزایش قیمت محصول، متوقف شد. طبق اعلام شرکت افزایش نرخ مربوط به افزایش 10 درصدی سهم سازنده انواع رینگ سواری و افزایش 10 درصدی سهم اجرت «مدولار»، رینگ و «رام» محصولات ساپکو است. لازم به ذکر است که کل نرخ فروش محصولات شرکت را در برنمی‌گیرد.

«خزر» از مناقصه گفت: نماد معاملاتی شرکت فنرسازی زر (خزر) متوقف شد. دلیل توقف این نماد لزوم شفاف سازی در خصوص برگزاری مناقصه عملیات تغییر مسیر کابل برق 20 کیلو ولت و احداث ابنیه ساختمانی و تامین و نصب تجهیزات پست برق 20 کیلو ولت به 400 ولت بوده است. بنا بر اعلام شرکت این مناقصه به دلیل اختلاف قیمت بیش از 50 درصد و ارائه پیشنهادات قیمت با طرحهای جایگزین (به عنوان پیشنهاد دوم) ابطال شده است.

«وامید» در صدد فروش زمین: امروز شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید با نماد (وامید) خبر از قصد این شرکت مبنی بر فروش سه قطعه زمین واقع در تهران و در خیابان شهید بهشتی خبر داد. این شرکت در صدد است، مزایده یاد شده را در تاریخ سوم  دی ماه سال جاری برگزار کند و آن طور که شرکت اعلام کرده است، متقاطی باید مبلغ هفت میلیارد و 500 میلیون تومان را به عنوان سپرده نزد شرکت بگذارد.

 «چکاپا» برنده مزایده «چکارن» شد: تنها نماد متوقف شده فرابورسی در روز جاری متعلق به شرکت گروه صنایع کاغذ پارس بود. دلیل توقف «چکاپا» اعلام خبر خربد 20.12 درصد از سهام شرکت حریر خوزستان بود که چندی پیش از سوی شرکت کارتن ایران (چکارن) به مزایده  گذاشته شده بود. بر این اساس و بنا بر اعلام شرکت کارتن ایران، «چکاپا» موفق به خرید سهام مذکور شده است و توانسته میزان سهام گفته شده را به مبلغ 10 میلیارد و 40 میلیون تومان از مزایده گذار بخرد. لازم به یاد آوری است که نماد یاد شده امروز بازگشایی شد و به دلیل جو منفی حاکم بر بازار نتوانست افزایش قیمتی را در معاملات خود تجربه کند. این نماد در نهایت با کاهشی 4.396 درصدی در قیمت پایانی مواجه شد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970910

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا