امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تامسون به لحاظ صادراتی وضعیت مناسبی ندارد

 

مدیرکل دفتر امورمیوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: پرتقال تامسون به دلیل درشتی و وزن بالا مورد پسند بازارهای صادراتی نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مسعود لطیفیان در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: جدا از این ضرایب تبدیل این رقم به انواع مختلف فرآورده های جانبی نیز بسیار کم است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه کشت رقم تامسون یک زمانی به دلیل پر بار بودن مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت، بی رویه و حتی خارج از کنترل وزارت جهاد کشاورزی اقدام به توسعه کشت و کار این رقم شد.

مدیرکل دفتر امورمیوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون پرتقال تامسون به عنوان یک رقم غالب در مناطق مرکبات خیز کشور درآمده و تولید این محصول به حد اشباع رسیده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به طرح مستمر تولید مرکبات افزود: این طرح بحث تعویض و یکنواخت کردن ارقام مرکبات متناسب با نیاز بازار را دنبال می کند.

لطیفیان اظهارداشت: بدون شک با اجرای طرح مزبور بازار مصرف تازه خوری، نیاز بازار های خارجی و همینطور ضرایب تبدیل مناسب پرتقال تامسون به سایر فرآورده های جانبی به بهترین وجه ممکن در کشور تنظیم خواهد شد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: اجرای این طرح مستلزم تامین اعتبار و حمایت هرچه بیشتر دولت است.

مدیرکل دفتر امورمیوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ایجاد شبکه مناسب توزیع در سراسر کشور افزود: اگر چنین شبکه ای در مملکت وجود داشته باشد بخش عمده ای از تولیدکشاورزان به مصرف داخلی خواهد رسید.

وی تصریح کرد: شبکه مرکبات در کشور نیازمندسرسامان بیشتری است به همین دلیل رایزنی های مختلفی با بخش های خصوصی و دولتی مانند تعاون روستایی، معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و غیره در حال انجام است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا