خودروصنعت، معدن، تجارت

نمونه سفارشی فراری SP3JC رونمایی شد

فراری از مدل تک‌نمونه کانورتیبل سفارشی با نام SP3JC بر مبنای مدل F12tdf رونمایی کرد که از پیشرانه‌ی خورجینی ۱۲ سیلندر با قدرت ۷۶۹ اسب‌بخار بهره می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برخی افراد در دنیای کنونی ترجیح می‌دهند که به‌جای خرید مدل‌های متداول، خودروهای سفارشی و منحصربه‌فرد برای خود سفارش دهند. این کاری است که یک کلکسیونر از مشتریان ناشناس فراری برای سفارش مدل کانورتیبل SP3JC بر مبنای خودروی فراری F12tdf انجام داد. فراری SP3JC روباز از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر بهره می‌برد و خودروساز ایتالیایی می‌گوید که فرایند طراحی در تعامل کامل با مشتری انجام گرفت و دو سال طول کشید.

فراری اعلام کرد که مدل سفارشی روباز SP3JC به این منظور طراحی شده است تا به تجلیل از رودسترهای کلاسیک دهه‌ی ۵۰ و ۶۰ میلادی بپردازد. هرچند که طرح رنگ این مدل سفارشی بسیار ظریف به نظر می‌رسد، اما شاید با رنگ‌های کنونی فراری کمی تفاوت داشته باشد. این طرح رنگ ظاهراً‌ از هنر پاپ (Pop Art) الهام گرفته شده است و رنگ اصلی آن بیانکو ایتالیا (Bianco Italia) نامیده می‌شود که گرافیک‌های فوق‌العاده‌ی دیگری نیز در آن وجود دارد. رنگ آبی دماغه‌ی فراری SP3JC کانورتیبل، ما را به یاد دوستداران قدیمی اتومبیل‌رانی در پیست می‌اندازد که برای محافظت از رنگ خودرو، از نوارهای چسب آبی‌رنگ استفاده می‌کردند. صندلی‌ها و داشبورد خودرو نیز با چرم آبی تزئین شده‌اند.

Ferrari SP3JC convertible / فراری SP3JC کانورتیبل

زیر کاپوت از پیشرانه‌ی ۶.۳ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر با قدرت ۷۶۹ اسب‌بخار استفاده شده است. در حالی‌ که فراری هیچ اطلاعاتی از عملکرد مدل سفارشی SP3JC ارائه نمی‌دهد، می‌دانیم که کوپه فراری F12tdf در زمان ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و بیشینه‌ی سرعت آن به بیش از ۳۲۱ کیلومتربرساعت محدود می‌شود.

فراری چندان با ساخت خودروهای سفارشی برای مشتریان بسیار ثروتمند و منحصربه‌فرد خود غریبه نیست؛ از جمله این مدل‌های سفارشی اخیر می‌توان به MM 485 Speciale و SP38 اشاره کرد. MM 485 Speciale خودرویی است که ویژگی‌های بارز طراحی فراری ۴۸۸ GTB و ۴۵۸ Speciale را ترکیب می‌کند. در حالی‌ که SP38 از ویژگی‌های مهم ۴۸۸ GTB مانند بدنه‌ی منحصربه‌فرد آن بهره می‌برد.

Ferrari SP3JC convertible / فراری SP3JC کانورتیبل

جدای از نبود سقف ثابت، فراری SP3JC در دیگر بخش‌ها نیز برجسته نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال این خودروی روباز دارای نمای جلوی سفارشی با چراغ‌های مشابه به F12 برلینتا است. همچنین مجموعه رینگ‌های جدید و البته نمای عقب متفاوتی هم وجود دارد که به‌خوبی کار طراحان فراری را به نمایش می‌گذارد.

Ferrari SP3JC convertible / فراری SP3JC کانورتیبل

در این بخش از سپر فیبر کربن و دیفیوزر استفاده شده است که چهار خروجی اگزوز دارد و کاملاً با ابهت نشان می‌دهد. درست بالای این قطعه‌ی کربنی، دو نوار افقی به چشم می‌خورد و بالای آن نیز منحنی مناسبی وجود دارد که چراغ‌های عقب را به یکدیگر متصل می‌کند. بخش عقب نیز با لبه‌ی صندوق جدید و عناصر زردرنگ روی آن تکمیل می‌شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا