خودروصنعت، معدن، تجارت

افزایش قیمت ۵۰درصدی خودرو موجب تعادل در بازار می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: افزایش بسیار زیاد قیمت خودرو نیز باعث ایجاد شوک روانی به جامعه و اقتصاد می‌شود و از طرف دیگر تکانه‌های شدیدی در حوزه قیمت ایجاد می‌کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خانه ملت ، رامین نور قلی‌پور در خصوص اعلام قیمت جدید خودروهای تولید داخل در دهم آذرماه، اظهار داشت: قطعا این اتفاق صورت نمی‌گیرد اما اعلام قیمت‌های جدید محصولات تولید داخل به زودی انجام می‌شود و طولی نمی‌کشد.

خودروسازان به دنبال افزایش حدودا ۱۰۰درصدی قیمت خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای در خصوص اینکه  قیمت خودرو چه میزانی افزایش پیدا ، گفت: نظر تولید کنندگان بر افزایش حدودا ۸۰تا ۱۰۰درصدی قیمت‌ها است اما اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با این موضوع علی رغم اینکه اعتقاد دارند قیمتی که در کارخانه به فروش می‌رسد بسیار پایین‌تر از قیمت تمام شده است مخالفت هستند.

نگران نیروی کار شاغل در صنایع خودرو سازی هستیم

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید تعادلی بین نیاز بازار ، مصرف کننده و تولیدکنندگان خودرو ایجاد شود، ادامه داد: از یک سو نگران قیمت تمام شده خودرو و از سوی دیگر نگران خیل عظیم نیروی کاری هستیم که در صنایع خودرو اشتغال دارند.

امکان ادامه فعالیت خودروسازان با قیمت‌های کنونی وجود ندارد

وی با تاکید بر اینکه اگر قیمت خودرو به این احتمال وجود دارد که اگر قیمت‌ها به اندازه کافی افزایش پیدا نکند خودروسازان نمی‌توانند کار خود را ادامه دهند و این احتمال وجود دارد تا بخشی از نیروی کار خود را از دست بدهند ، عنوان کرد: افزایش بسیار زیاد قیمت خودرو نیز باعث ایجاد شوک روانی به جامعه و اقتصاد می‌شود و از طرف دیگر تکانه‌های شدیدی در حوزه قیمت ایجاد می‌کند که این احتمال وجود دارد تا وارد حوزه‌های دیگر شود.

باید بتوانیم نقطه تعادلی را بین قیمت نهایی ، نیاز بازار و تولیدکنندگان خودرو مشخص کنیم تا تولیدکنندگان بتوانند نیروی کار خود را حفظ کنند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید بتوانیم نقطه تعادلی را بین قیمت نهایی ، نیاز بازار و تولیدکنندگان خودرو مشخص کنیم تا تولیدکنندگان بتوانند نیروی کار خود را حفظ کنند، ادامه داد: افزایش قیمت خودرو توسط تولیدکننده موجب افزایش قیمت در بازار می‌شود اما این امکان نیز وجود دارد اختلاف بازار تا کارخانه به میزان کنونی نباشد.

افزایش قیمت ۵۰درصدی خودرو موجب تعادل در بازار می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای، در چایان خاطر نشان کرد: موافق افزایش ۱۰۰درصدی قیمت خودرو نیستم اما قیمت‌ها باید حدود ۵۰درصد افزایش پیدا کند تا به تعادل نسبی دست پیدا کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا