بانکصنعت، معدن، تجارت

لزوم ایجاد بانک تخصصی پرقدرت برای تولید

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد یک بانک تخصصی مستقل و پرقدرت جهت رونق هرچه بیشتر تولید در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عبدالرضا مصری در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: نظام بانکداری فعلی کشور تولیدگرا نیست بلکه ضد تولید است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: این نظام قیمت تمام شده کالا در کشور را حداقل نسبت به رقبا ۲۰ درصد افزایش می دهد بنابراین نمی تواند به تولید کمک کند.

عضو کمیسیون ویژه رفع موانع تولید مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم بانکی کشور از جمله موانع جدی در مسیر تولید است.

وی افزود: برداشتن این مانع بزرگ از مسیر تولید بسیار مشکل است بنابراین ضرورت دارد جهت رفع مشکلات تولید کنندگان و حمایت واقعی از بخش تولید یک بانک تخصصی مستقل و پرقدرت در کشور ایجاد تا با اختیارات بیشترو همینطور پذیرش بسیاری از تضامین از سوی دولت گام های بلندی در این عرصه برداشته شود.

مصری بیان داشت: بدون شک در یک مقطعی باید به این سمت و سو حرکت کرد و چاره ای نیست.

وی همچنین در ارتباط با رفع موانع تولید و ایجاد تسهیل در کسب و کار به رادیو اقتصاد گفت: خوشبختانه از ابتدای دوره دهم مجلس کمیسیون ویژه ای برای رفع موانع تولید در این نهاد قانون گذاری تشکیل است.

نماینده مردم کرمانشاه افزود: این کمیسیون هم اکنون به عنوان یکی از فعال ترین کمیسیون های خانه ملت به شمار می رود.

وی اظهارداشت: کمیسیون رفع موانع تولید هر هفته بطور منظم تشکیل جلسه می دهد.

مصری گفت: تمامی دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی، اتاق های تعاون، بازرگانی، اصناف و غیره در جلسات کمیسیون بصورت فعال مشارکت دارند.

وی در ادامه افزود: تاکنون قوانین و مقررات بسیاری در راستای رفع موانع تولید و تسهیل در فضای کسب و کار در این کمیسیون مورد بازنگری و اصلاح قرارگرفته و توفیقات بسیار خوبی هم به دنبال داشته است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا