بانک و بیمهصوتطلا و ارز

تسهیل فرآیند صادرات با نقش آفرینی صرافی ها

 

دبیرکل کانون صرافان ایران گفت: بدون شک با نقش آفرینی صرافی ها در خرید ارز حاصل از صادرات دارای ارزش کمتر از یک میلیون یورو فرآیند صادرات با کشورهای همسایه مانند عراق و پاکستان تسهیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا ترکاشوند در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: خرید ارز حاصل از صادرات از سوی صرافی ها برای صادرکنندگانی که میزان ارزش صادرات آنها کمتر از یک میلیون دلار بوده کمک بزرگی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان مورد نظر برای عرضه ارز حاصل از صادرات خود به سامانه نیما با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کردند، اظهارداشت: شبکه صرافی ها از سامانه نیما گسترده تر است بنابراین می توانند نسبت به خرید ارز حاصل از صادرات چنین صادرکنندگانی اقدام کنند.

دبیرکل کانون صرافان ایران با اشاره به اینکه تحقق این مهم صادرکنندگان مورد نظر برای توسعه صادرات خود بیش از پیش تشویق خواهند شد، ادامه داد: بر اساس بند چهار دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز این صرافی ها می توانند به صورت حواله و اسکناس ارز را با دیگر صرافی ها معامله کنند.

وی با تاکید بر اینکه صرافی‌های مجاز و معتبر باید هر نوع خرید و فروشی را در سامانه نظارت ارز (سنا) ثبت کنند، گفت: با وجود این در بلند مدت ارز مورد نیاز بازار در حوزه نفت آسانتر تامین خواهد شد.

ترکاشوند با بیان اینکه صادرکنندگان نیز با شرایط راحت تر می توانند ریال خود را به گردش در آورند و دوباره در فرآیند تولید از آن بهره گیری کنند به رادیو اقتصاد یادآور شد: صرافی ها ارز خریداری شده از صادرکنندگانی که ارزش صادرات آنها کمتر از یک میلیون یورو بوده را باید در سامانه سنا ثبت کنند.

وی در ادامه اذعان داشت: علاوه براین ارز فروخته شده از سوی صرافی ها نیز باید در سامانه مدنظر ثبت شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا