انرژی

اتمام مراحل اجرایی فاز چهارم ستاره خلیج فارس در کمتر از دو سال

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه شرکت نفت ستاره خلیج فارس ضمن تشریح چشم‌انداز صادراتی این پالایشگاه بیان کرد: مراحل اجرایی فاز چهارم ستاره خلیج فارس در کمتر از دو سال آینده به اتمام خواهد رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی، احمد شریعتمداری توسعه تجارت خارجی و به‌ویژه صادرات را از عوامل موثر در توسعه اقتصادی کشورها دانست و گفت: توسعه‌ی صادرات می‌تواند علاوه بر رشد اقتصادی، موجب افزایش توان رقابت پذیری کشورها در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی را به وجود آورد.

وی افزود: صادرات فرآورده‌های نفتی موجب جلوگیری از خام فروشی می‌شود و باید توجه داشت که توجه ویژه به صادرات علاوه بر حرکت در راستای اهداف و برنامه‌های کلی نظام، گام موثری در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

همچنین بخوانید

شریعتمداری تاکید کرد: بی‌تردید پالایشگاه استراتژیک میعانات گازی ستاره خلیج فارس که بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان محسوب می‌شود، با حجم عظیم تولیدات فرآورده های نفتی توانسته است اراده و عزم ملی ملت شریف ایران را در توسعه صادرات و نقش آفرینی در بازارهای جهانی به نمایش بگذارد.

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه شرکت نفت ستاره خلیج فارس بیان کرد: پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس علاوه بر خودکفائی در تولید فرآورده های نفتی، جمهوری اسلامی ایران را برای اولین بار از وارد کننده به صادرکننده بنزین تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به روند افزایشی تولید میعانات گازی ناشی از به بهره برداری رسیدن فازهای پارس جنوبی و به منظور مقابله با تحریم های احتمالی ، عملیات ساخت فاز چهارم نیز که در مطالعات اولیه پیش بینی شده بود، آغاز شده است و طی برنامه زمانبندی دو ساله مراحل اجرایی آن به اتمام خواهد رسید.

شریعتمداری در پایان گفت: ستاره خلیج فارس با گشایش زنجیره تولید فرآورده های نفتی منطبق بر استانداردهای روزآمد جهانی علاوه بر تامین نیازهای داخلی، ایران را در جمع باشگاه صادرکنندگان این محصولات به رقیبی پایدار تبدیل کرده است که امیدواریم با بهره برداری کامل از فازهای در دست احداث افتخارات هر روز افزون شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا