صنعت، معدن، تجارت

مطالبات کارگران هفت تپه فراتر از دستمزد است

شوش – رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش گفت: مطالبات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه فراتر از دریافت چند ماه دستمزد است و نسبت به آینده این شرکت نگران هستند.

همچنین بخوانید

سید حکیم موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر نشست مقامات استانی در هفت‌تپه در خصوص آخرین وضع شرکت نیشکر هفت تپه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نشست در ابعاد مختلف حائز اهمیت است و امیدواریم که این تعامل بین بخشی و عزم همه جانبه دولت و قوه قضائیه و نمایندگان مردم به ثمر بنشیند. 

وی با بیان اینکه ریشه اعتراضات‌ کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در نحوه واگذاری شرکت به بخش خصوصی است، ادامه داد: عدم ثبات مدیریتی، عدم تکریم کارگر و پرداخت باثبات دستمزد و عدم توسعه در تولید و در نهایت نارضایتی به حق کارگران بر غیرکارشناسانه بودن این واگذاری صحه می‌گذارد. 

رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش یادآور شد: اجرای صحیح اصل  ماده ۴۴ قانون اساسی بدون در نظر گرفتن شرایط و صلاحیت فردی برای واگذاری واحدهای دولتی، تضییع اموال عمومی مردم و سرمایه های کشور را به دنبال دارد.

موسوی با اشاره به وجه تشابه اغلب واحدهای دولتی واگذار شده به بخش خصوصی بیان کرد: اغلب واحدهای دولتی که به بخش خصوصی واگذار شده به دلیل سوء مدیریت در حالت ورشکستگی قرار گرفته است که در این ارتباط باید یک سازوکار اساسی برای احیا و نجات این بنگاه‌های اقتصادی دیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش، مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را فراتر از چند ماه حقوق معوق عنوان کرد و گفت: این شرکت با استفاده از اراضی مردم منطقه در جهت رونق اقتصادی و اشتغال زایی شهرستان دایر شد و نمی‌توان بستری برای زیاده‌خواهی کارفرمایان تبدیل شود.

وی، خواستار بررسی دقیق نحوه واگذاری  و تفحص عملکرد کارفرمایان و بررسی صلاحیت آنها و نظارت بر نگهداری از اموال عمومی مردم از سوی دستگاهای امنیتی و قضایی شد و گفت: میزان بدهی شرکت به بخشهای خدماتی دولت، مطالبات کارگری و بیمه کارگران قابل تامل است.

وی بیان کرد: این شرکت با بیش از۲۴ هزار هکتار و ممتلکات دیگر همانند یک شهر بزرگ تنها به مبلغ۶۰ میلیارد تومان فروخته شده که جای سئوال دارد. 

موسوی همچنین در خطاب به کارگران گفت: شرکت متعلق به شما است و اکنون موقع برداشت محصول است؛ بنابراین این فرصت را به مسئولان بدهید که پیگیر مطالباتتان از طریق قانون باشند.
 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا