خودروصنعت، معدن، تجارتصوت

قیمت خودرو باید افزایش یابد

 

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: افزایش قیمت خودروهای تولید داخل ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امیر حسن کاکایی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با اعلام اینکه قیمت مواد اولیه وارداتی متناسب با ارز در بازار آزاد نیست، افزود: قیمت مواد اولیه داخلی مانند فولاد، آلومینیوم و مواد پتروشیمی با نرخ ارز آزاد برای قطعه سازان محاسبه می شود.

همچنین بخوانید

وی اظهار داشت: مجموعه مواد اولیه مورد نیاز در صنعت خودروسازی بیش از حد افزایش قیمت داشته اند به طوری که نرخ برخی از مواد تا دو برابر افزایش را نشان می دهد به طوری که دولت کنترلی بر آن ندارد.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: محاسبه نرخ مواد اولیه با قیمت ارز آزاد موجب زیان بالای قطعه ساز و خودروساز می شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودرو ضرورت دارد اما میزان این رشد قیمتی باید مناسب باشد، گفت: تعیین قیمت بر حسب حاشیه بازار و یا محاسبه بر اساس قیمت واقعی مواد اولیه داخلی راهکارهایی برای تعیین نرخ خودرواست.

کاکایی با تاکید بر اینکه با محاسبه قیمت مواد اولیه به صورت واقعی قیمت خودرو تا بیش از ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت به رادیو اقتصاد یادآور شد: طبق پیش بینی ها دولت تا پایان سال قیمت خودرو را تعیین نخواهد کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا