بانک و بیمهبیمه

پرداخت سهم بیمه معلولان از سوی سازمان بهزیستی

جانشین رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: زمانی که این افراد در کارگاه ها مشغول به فعالیت می شوندسهم بیمه این افراد را از سوی سازمان بهزیستی به کارفرمایان پرداخت می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پهبد پورشبانان در نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلول در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۹۶ تاکنون ۳.۲ درصد حقوق مستمری بگیران سازمان بهزیستی افزایش داشته و این افزایش سال به سال ادامه خواهد داشت­.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: در ابتدای سال ۹۶ مستمری بگیران سازمان بهزیستی ۵۳۰ هزار نفر بوده اند، اما امسال جمعیت مستمری بگیران به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است که ۸۰۰ هزار نفر از آنان از معلولین هستند.

پورشبانان تصریح کرد: به دنبال رفع فقر مطلق در بین مددجویان سازمان بهزیستی هستیم و امسال برای رفع فقر مطلق مددجویان ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که این افراد علاوه بر دریافت مستمری ماهانه شان از یک جهش افزایش درآمد برخوردار خواهند بود.

جانشین سازمان بهزیستی گفت: با توجه به تحریم های موجود در کشور ما تمام تلاشمان بر این است که بتوانیم امکانات و تجهیزات مددجویان را تهیه نماییم ، در واقع ما همه ساله با کمبود اعتبار عمده در این زمینه مواجه بودیم اما امسال با توجه به تغییرات نرخ ارز و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور در صدد هستیم که تجهیزات و­ امکانات مددجویان را تهیه کنیم و در سال ۹۸ نیز قطعا ارایه امکانات و تجهیزات مددجویان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر ۲۲ هزار مرکز نگهداری معلولان زیر نظر سازمان بهزیستی در کشور فعالیت می کنند که ۱۲۰ هزار معلول در این مراکز زندگی می نمایند اما سازمان بهزیستی به دنبال این است که نگهداری معلولین به صورت اردوگاهی را به سمت نگهداری معلولین در خانه تغییر دهد که اعضای خانواده یا مراقبین معلولان آموزش های لازم را دیده و از این پس افراد معلول در کنار خانواده خود زندگی کنند.

پورشبانان گفت: ما به دنبال این هستیم که مراکز نگهداری معلولان از شبانه روزی به مراکز نگهداری روزانه تغییر یابد و افراد دارای معلولیت و سالمندان در­ روز آموزش های مراقبت از خود را ببینند و شب در کنار خانواده زندگی کنند.

وی با اشاره با اشتغال زایی پایدار برای معلولان گفت: در زمینه اشتغال پایدار معلولان توانسته ایم اقدامات موثری را به ثبت برسانیم و کارگاه های اشتغال زایی را باتوجه به شرایط افراد معلول در بازار کار ایجاد نماییم که زمانی که این افراد در کارگاه ها مشغول به فعالیت می شوندسهم بیمه این افراد را از سوی سازمان بهزیستی به کارفرمایان پرداخت می کنیم که در حال حاضر در استان خراسان رضوی استقبال چشمگیری در زمینه استفاده از افراد معلول در کارگاه های اشتغال زایی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در مورد مشاوره های­ ژنتیکی پیش از ازدواج برای کاهش هرگونه معلولیت زایی در بین خانواده های ایرانی تلاش می کند، ادامه داد:​ تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار زوج در مشاوره های پیش از ازدواج از سازمان بهزیستی برخوردار شدند و سازمان بهزیستی اعلام می کند چنانچه خانواده ای یک فرد معلول دارد و قصد آوردن فرزند دوم را دارد می تواند نه تنها از خدمات مشاوره بلکه از آزمایشات رایگان این سازمان نیز بهره ببرد.

۱۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان نیاز است

جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای اجرای کامل قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در کشور بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پهبد پورشبانان در نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلولان گفت: برای اجرای کامل قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است که ما برای اجرایی کردن بخشی از آن از جمله هزینه نگهداری، پرستاری، انتقال و آموزش معلولان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ برابر ۱۳ هزار و ۷۱۳ معلول شاغل شدند و آماده سازی شغلی برای معلولان در حال حاضر ۲ برابر افزایش یافته است.

پورشبانان افزود: در اعتبارات سال جاری هنوز مصوبه دولت در اختیار ما قرار نگرفته، اما در بخش ارزی برای تامین منابع اقدام شده است که در صورت تصویب این مبالغ به استان‌ها پرداخت خواهد شد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا