اقتصاد کلان

کاهش فساد در جامعه با سرمایه گذاری فرهنگی

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، پردیس و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری هدفمند در حوزه فرهنگ و هنر پدیده فساد را در جامعه به شدت کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حجت الاسلام احمد مازنی در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» رادیو اقتصاد افزود: پیش بینی کالاهای مورد نیاز فرهنگی در سبد زندگی مردم یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی همچنین اظهارداشت: اگر دولت و مجلس برای فرهنگ مردم هزینه کنند بطور قطع و یقین از هزینه برای مبارزه با فساد در جامعه کم می شود.

همچنین بخوانید

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، پردیس و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارتقای سطح فرهنگ و تامین نیازهای فرهنگی جامعه تاکید کرد و گفت: توسعه فعالیت های فرهنگی تمامی اقشار به خصوص نوجوانان و جوانان را از آسیب های متعدد مصون و از طرفی آمار جمعیت زندانیان، طلاق، اعتیاد، سرقت و بسیاری موارد دیگر را در جامعه کاهش می دهد.

وی افزود: تعریف کالای فرهنگی در سبد زندگی مردم نوعی سرمایه گذاری است نه هزینه!.

حجت الاسلام مازنی بر لزوم حمایت از اهالی فرهنگ و هنر جهت تولید آثار فاخر فرهنگی – هنری و همینطور توسعه فضاهای فرهنگی در جامعه تاکید کرد و اظهارداشت: فضاهای فرهنگی در حال حاضر به نسبت نیاز جمعیت در کشور بسیار کم است.

وی همچنین گفت: برنامه ریزی و سیاست گذاری در کشور باید به نحوی باشد که توسعه فضاهای فرهنگی نسبت به گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، پردیس و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه امروز به تولید آثار خوب در حوزه سینما، موسیقی، تئاتر، کتاب و رسانه نیازمند است.

وی بیان داشت: برای تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری در ابعاد مختلف باید از هنرمندان، نویسندگان و فعالان این حوزه به معنی واقعی حمایت کرد.

حجت الاسلام مازنی گفت: بسیاری از هنرمندان امروز برای تولید آثار فاخر به مساعدت های مادی و معنوی نیاز دارند.

وی در ادامه افزود: هم اکنون حوزه فرهنگ و هنر باکاستی های زیادی مواجه بوده که ضعف بودجه و مالی از جمله مهمترین این موارد است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا