صنعت، معدن، تجارتمعدن

افزایش ۱۸ درصدی تولید فولاد خام/ افزایش ۱۳۵ درصدی صادرات محصولات فولادی

میزان تولید فولاد خام کشور طی ۷ ماهه سال جاری، ۱۸ درصد افزایش یافت. در این مدت تولید آهن اسفنجی و محصولات فولادی نیز با رشد قابل توجه مواجه شدند.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، انجمن فولاد ایران گزارش داد: شرکت های فولاد ساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان مهر، ۱۴ میلیون و ۴۵۴ هزارتن فولاد خام تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ میلیون و ۲۴۹ هزار تن بود.

علاوه بر این طی ۷ ماهه امسال، ۱۲ میلیون و ۳۳۹ هزار تن انواع محصولات فولادی (ورق عریض، کلاف، تیرآهن، میلگرد، ورق گرم، ورق سرد، ورق پوشش دار و غیره) در کشور تولید شد که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال ۹۶ (۱۱ میلیون و ۳۱۵ هزار تن)، حاکی از رشد ۹ درصدی است.

همچنین، طی ۷ ماه یاد شده، ۱۵ میلیون و ۱۹۹ هزار تن آهن اسفنجی تولید شد که نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته (۱۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تن)، ۲۱ درصد رشد نشان می دهد.

افزایش ۱۳۵ درصدی صادرات محصولات فولادی

بنا به این گزارش، طی مدت یاد شده ۳ میلیون و ۱۱۷ هزار تن شمش و یک میلیون و ۶۲۲ هزار تن انواع محصولات فولادی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون و ۵۱۶ هزار تن شمش و ۶۹۰ هزار تن محصولات فولادی) به ترتیب ۱۱ درصد کاهش و ۱۳۵ درصد رشد داشته است.

افزون بر این، طی این مدت ۳۷۴ هزار تن آهن اسفنجی صادر شد که نسبت به آمار سال گذشته (۴۷۶ هزار تن)، حاکی از کاهش ۲۱ درصدی صادرات این محصول است.

همچنین ۷ ماهه امسال، ۲۷ هزار تن فولاد خام و ۶۳۳ هزار تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۲۶ هزار تن فولاد خام و یک میلیون و ۲۰۶ هزار تن انواع محصولات فولادی) به ترتیب ۴ درصد افزایش و ۴۸ درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا