بین الملل

رهبران G20 خواهان اصلاح ساختار WTO و کاهش تنش‌های تجاری شدند

رهبران اقتصادهای بزرگ دنیا در پایان اجلاس G20 خواهان اصلاح ساختار WTO و کاهش تنش‌های تجاری شدند، اما در مساله تغییرات آب‌وهوایی همگی با ایالات‌متحده مخالفت کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، رهبران اقتصادهای بزرگ دنیا در پایان اجلاس G20 خواهان اصلاح ساختار WTO و کاهش تنش‌های تجاری شدند، اما در مساله تغییرات آب‌وهوایی همگی با ایالات‌متحده مخالفت کردند.

۱۹ کشور از ۲۰ کشور این اجلاس اعلام کردند که به کارگیری معاهده آب‌وهوایی پاریس پایبند هستند اما در بیانیه پایانی تاکید شد که آمریکا تکرار می‌کند که تصمیم گرفته است از این توافق خارج شود.

یک مقام دولتی ارشد آمریکا گفت: مساله اول در این بیانیه اصلاحات تجاری بود. برای اولین بار، G20 تایید کرد که سازمان تجارت جهانی درحال حاضر قادر به انجام درست وظایف خود نیست و به اصلاحات نیاز دارد.

ترامپ و سایر مقامات کاخ سفید از مدت‌ها پیش این بحث را مطرح کردند که سازمان تجارت جهانی در مناقشات تجاری به ضرر آمریکا عمل می‌کند.

رهبران G20، شنبه شب، بیانیه پایانی خود را در انتهای اجلاس ۲ روزه بوینس‌آیرس امضا کردند. متن این بیانیه که یک توافق غیرالزام‌آور است پس از مذاکرات سختی که تمام شب بین دیپلمات‌ها جریان داشت، به دست آمد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا