بورسبورس اوراق

بیش از ۲میلیارد سهم معامله شد

شاخص بورس تهران اولین روز این هفته را در مسیر نزولی آغاز کرد. با وجود اینکه زیرساخت های بنیادی شرکت ها حکایت از مطلوبیت سرمایه گذاری و ارزندگی قیمت سهام دارد، اما شواهد و قرائن موجود در بازار وجود یک موج هیجانی قوی میان سرمایه گذاران را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص بورس تهران امروز تحت تاثیر عرضه های شدید بازیگران خرد با افت حدود ۴ هزار واحدی مواجه و به کانال ۱۵۹هزار واحدی وارد شد. دیگر شاخص های بورسی نیز امروز در روندی نزولی باافت همراه شدند.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی فولاد خراسان با ۸۹ واحد، همراه اول با ۶۳ واحد و مخابرات ایران با ۱۸ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان با ۳۳۴ واحد، توسعه معادن و فلزات با ۱۹۵ واحد و تاپیکو با ۱۸۴ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۶۰۴میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد و ۸۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۲۷ هزار و ۱۳۰ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های توسعه معدنی و صنعتی صبانور، فراوری مواد معدنی ایران، سیمان سپاهان، گروه صنایع کاغذ پارس، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی زر از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، کارتن ایران، نفت سپاهان، سیمان سپاهان، نیرو محرکه، رینگ‌سازی مشهد بازگشایی شدند.

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۳۰۵ میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش کمتر از ۴۴ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو شد.

در بازار معاملات بلوکی نیز امروز بیش از یک میلیارد و ۲۶۴ میلیون سهم بانک آینده میان دو کد حقوقی معاملات انتقالی را تجربه کرد.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا