امور زیربناییراه و ساختمان

سازمان برنامه و بودجه تامین مالی ۳ هزار میلیارد تومان پروژه ریلی را پذیرفت/ مذاکره با وزارت کار برای اجرای تبصره قانون بودجه

معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن گفت: سازمان برنامه و بودجه تامین مالی ۳ هزار میلیارد تومان پروژه ریلی را پذیرفت.

همچنین بخوانید

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، نورالله بیرانوند در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی با اشاره به ضرورت توسعه شبکه راه‌آهن اظهارداشت: توسعه ریلی به عنوان زیرساخت‌های حمل و نقل پایدار مدنظر تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان دولت بوده و با توجه به جایگاه منطقه‌ای به عنوان پل شرق به غرب و جنوب به شمال محسوب می شود.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی در برنامه‌های توسعه‌ای پیش‌بینی شده است، گفت: امروز با موضوع تامین مالی و سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل ریلی مواجه هستیم و برای تحقق اهداف بالادستی تعیین شده در قالب پروژه‌های عملیاتی نیاز به تامین مالی وجود دارد.

معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن با بیان اینکه ۲۸ عنوان فرصت سرمایه‌گذاری در این همایش معرفی می‌شود، گفت: موضوع تامین مالی یکی از چالش‌های مهم این حوزه است که باید بتوانیم از منابع عمومی برای تامین زیرساخت‌ها استفاده کنیم.

بیرانوند با بیان اینکه سازوکار برای تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تدوین کرده‌ایم، گفت: ابزارهای نوین استعداد بسیار مناسبی برای تامین منابع مالی در بخش حمل و نقل ریلی را دارند و می‌توان از این ظرفیت‌ها در بازار سرمایه استفاده کنیم و موفق شدیم اعتماد بازار سرمایه و فاینانسورها را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه مکانیزم استفاده از قانون رفع موانع تولید در قانون بودجه سال ۹۷ تعریف شده گفت: دولت با همکاری سیستم بانکی نسبت به تامین مالی پروژه‌های ریلی با نرخ سود یارانه‌ای اقدام می‌کند و سازمان برنامه و بودجه هم پذیرفته است ۳ هزار میلیارد تومان تامین مالی در پروژه‌های ریلی را انجام دهد.

وی افزود: در حال توافق با بانک‌های عامل و وزارت کار هستیم که تبصره ۱۹ قانون بودجه به اجرا برسد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا