صنعتصنعت، معدن، تجارت

تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی گرمسار

کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی گرمسار را بررسی و آن را به تصویب رساند .

همچنین بخوانید

عبدالرضا نادری مدیرعامل منطقه اقتصادی گرمسار در گفتگو  با ایدرو نیوز گفت :  بدین ترتیب  طرح  جامع منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در دستور کار اولین جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی قرار گرفت.  طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی گرمسار که سند اصلی توسعه آتی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار است ، در برگیرنده کلیه مطالعات امکان سنجی، راهبردی، فنی، اقتصادی، زیست محیطی، شهرسازی و توسعه صنعتی است. این طرح را شرکت مهندسین مشاور فجر توسعه و با نظارت شرکت مدیریت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار تهیه و تدوین شده است.

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار ۲ هزار هکتار وسعت دارد و تاکنون  برای  استقرار ۱۱ صنعت اشتغالزا در منطقه اقتصادی گرمسار قرار داد امضاء شده است .

یکی از معدود مناطق ویژه کشور با موقعیت استراتژیکی عالی است که در فاصله ۹۰ کیلومتری شرق تهران، ۵ کیلومتری غرب گرمسار و در محل تقاطع بزرگراه تهران -گرمسار و آزادراه قم -گرمسار قرار گرفته است. مسیر شمال شرق راه آهن کشور با عبور از داخل منطقه، کلان شهرهای تهران و مشهد را به هم متصل کرده و ایستگاه راه آهن گرمسار در فاصله ۳ کیلومتری آن قرار دارد.  ایدرو ، سازمان مسئول این منطقه ویژه اقتصادی گرمسار است .

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا