بین المللصوت

پیمان آمریکای شمالی تفاوتی با نفتا ندارد

یک کارشناس ارشد اقتصاد بین الملل گفت: پیمان آمریکای شمالی با پیمان قبلی یعنی نفتا تفاوت چندانی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد حسین بابالو در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: پیمان آمریکای شمالی تنها هزینه های اضافی را به کشورهای مختلف، بازارهای جهانی و برخی از مصرف کنندگان آمریکایی تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه پیمان تجاری آمریکای شمالی بیشترین تاثیر را بر روی کانادا خواهد گذاشت، اظهارداشت: این در حالیست که کشور مورد نظر چهارچوب کلی پیمان تجاری مربوطه را پذیرفته است.

همچنین بخوانید

این کارشناس ارشد اقتصاد بین الملل با اشاره به اینکه یکی از وعده های ترامپ اصلاح پیمان نفتا بوده که هم اکنون نسبت به انجام این مهم اقدام کرده است، ادامه داد: ترامپ ابتدا با خروج از پیمان نفتا کشورهای کانادا و مکزیک را به طور جدی برای اعمال برنامه هایی تهدید و موفق به دریافت امتیازاتی از این کشورها شد.

وی با تاکید بر اینکه هدف ترامپ در امضای پیمان آمریکای شمالی حمایت از تولیدات داخلی به ویژه صنایع لبنی است، گفت: پیمان مزبور میان آمریکا، کانادا و مکزیک به امضا رسیده است.

بابالو همچنین افزود: ترامپ علاقه ای به تمام کردن امور به نام خود دارد چرا که چنین اقدام هایی در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه آمریکا خود را قدرتی می داند که هر تصمیمی را بتواند اجرایی کند، اظهار داشت: کشور نامبرده چندان در این زمینه موفق نبوده است.

این کارشناس ارشد اقتصاد بین الملل درادامه به رادیو اقتصاد یادآور شد: آمریکا تنها توانسته با بازتعریف پیمان های قبلی اصلاحاتی را به این پیمان ها اضافه کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا