بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

جوابیه داده‌ورزی سداد به سوال کاربران درباره دسترسی‌های غیرضروری اپلیکیشن بام

دسترسی اپلیکیشن بام بانک ملی به دوربین و کارت حافظه گوشی برای تسهیل تجربه کاربری استفاده‌کنندگان است و می‌توان آن را لغو کرد.

روابط عمومی شرکت داده‌ورزی سداد در پاسخ به سوال کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره دلیل دسترسی «همراه بام بانک ملی ایران» به دوربین و کارت حافظه گوشی، بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد.

پیرو انتشار مطلبی در خصوص چرایی دسترسی اپلیکیشن «همراه بام» بانک ملی ایران به SD Card و دوربین تلفن همراه کاربر، موارد زیر به اطلاع کلیه کاربران گرامی می‌رسد:

۱- دسترسی به SD Card در راستای ایجاد امکان دانلود رسید پرداخت اقساط تسهیلات و صورتحساب در قالب فایل PDF و ایجاد امکان به اشتراک‌گذاری آن از کاربر اخذ می‌شود.

۲- دسترسی به دوربین تلفن همراه کاربر در راستای ایجاد امکان اسکن کردن بارکد برای پرداخت راحت قبوض است.

۳- این دسترسی‌ها در راستای تسهیل تجربه کاربری از کاربر اخذ می‌گردد و درصورتی‌که کاربر تمایلی به اعطای این دسترسی‌ها نداشته باشد می‌تواند این دسترسی‌ها را از مسیر setting/apps/Permissions لغو کند. با لغو این دسترسی‌ها اپلیکیشن به کار خود ادامه خواهد داد و با مشکلی روبرو نمی‌شود فقط امکان اسکن بارکد و ذخیره‌سازی و ارسال رسید PDF را نخواهد داشت.

۴- همراه بام بانک ملی ایران در میان تمامی اپلیکیشن‌های بانکی و پرداختی کمترین دسترسی‌های ممکن را در اختیار می‌گیرد و این مهم در یک قیاس ساده قابل‌بررسی است.

در انتها به اطلاع کلیه کاربران می‌رساند در راستای امنیت خاطر هر چه بیشتر کاربران امکان اخذ دسترسی به ازای هر بار نیاز اپلیکیشن به شکل موردی در دستور کار تیم توسعه همراه بام قرارگرفته تا در صورت امکان پیاده‌سازی شود.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا