بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

بانک مرکزی اروپا از سیستم پرداخت آنی‌اش رونمایی کرد

بانک مرکزی اروپا در پاسخ به افزایش کیف پول‌های دیجیتالی سیستم تسویه پرداخت آنی تارگت (Target Instant Payment Settlement) را راه‌اندازی کرده که درواقع یک سیستم پرداخت pan-eurozone است.

این سرویس جدید هم برای مصرف‌کننده و هم برای کسب‌وکارها در ۱۹ ایالت منطقه یورو در دسترس خواهد بود و خدمات پرداخت آنی‌اش را از طریق تلفن‌های هوشمند، کامپیوترهای شخصی و نقاط پرداخت فروشگاهی ارائه می‌دهد.

تلنگر این ابتکار عمل به دلیل محبوبیت روزافزون خدمات پرداخت دیجیتال و غیرتماسی که توسط شرکت‌های بزرگ فناوری ازجمله اپل، گوگل، آمازون و علی‌بابا ارائه می‌شود، زده شد.

مارک بایل دو جسی رئیس بخش زیرساخت‌های بازار و پرداخت بانک مرکزی اروپا می‌گوید: «بانک‌ها در منطقه یورو از سمت رقبای فناوری تحت فشاراند و این سرویس پرداخت آنی راهکاری است که این بانک‌ها برای تسلیم نشدن در برابر این بازیگران دیجیتالی به آن چنگ انداخته‌اند.»

با اینکه بانک‌ها سرویس‌های پرداخت را برای استفاده‌های داخل کشوری راه‌اندازی کرده‌اند ولی در حال حاضر نمی‌توان این سرویس‌ها را برای انجام تراکنش‌های برون مرزی به کار گرفت.

به همین دلیل هم بانک مرکزی اروپا برای پر کردن این جای خالی سیستم TIPS را راه‌اندازی کرد که مستقیما به صندوق‌های بانک مرکزی متصل است و بنابراین مانعی برای انجام پرداخت‌های آنی رخ نخواهد داد.

با اینکه این سرویس در ابتدا محدود به منطقه یورو است اما با این حال محدودیتی برای توسعه آن به دیگر کشورها و ارزها نیز وجود ندارد.

منبع: Finextra

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا