انرژی

بودجه کمک ۲۰۰ هزار تومانی به کارکنان آماده است

با این‌که اخبار دریافتی از تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت کمک جبرانی ۲۰۰ هزار تومانی به کارکنان دولت حکایت دارد؛ روند پرداخت بر اساس واصل شدن اطلاعات مربوط به کارکنان از سوی دستگاه‌های مربوطه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مروری بری اخبار امروز اقتصادی حاکی از آن است که چگونگی پرداخت ۲۰۰ هزار تومان کمک جبرانی دولت به کارکنان، از جمله گزارش‌های خبری مهم امروز بوده است. طبق آخرین اطلاعات اعلام شده، سازمان برنامه و بودجه منابع لازم برای پرداخت این رقم ۲۰۰ هزار تومانی به حساب کارکنان مشمول را تامین و تخصیص داده است و هر زمان که دستگاه‌های اجرایی اطلاعات مربوطه به کارکنان مشمول را در اختیار سازمان برنامه قرار دهند، این سازمان با اعلام به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبالغ مربوطه را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند. جزییات بیشتر را این‌جا بخوانید.

اگر رمز کارت سوخت را فراموش کرده‌اید نگران نباشید

همچنین بخوانید

بعد از آن‌که بازگشت کارت سوخت، قطعی شد برخی افراد که کارت سوخت دارند اما رمز آن را فراموش کرده‌اند، این سوال برایشان ایجاد شده که تکلیف آنها چیست. طبق اعلام سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در این زمینه نگرانی وجود ندارد و این افراد نباید هیچ اقدامی انجام دهند. قرار است رمز همه کارت‌ها بازیابی شود و از زمانی که استفاده از کارت سوخت الزامی شد، زمانی که مالک خودرو برای نخستین بار برای سوخت‌گیری به جایگاه مراجعه و کارت خود را وارد نازل کند، پیامی مبنی بر انتخاب رمز روی صفحه نقش می‌بندد و مالک می‌تواند رمز خود را انتخاب کند.

کودکان با جعبه جادویی خداحافظی می‌کنند؟

امروز در گزارشی که اتفاقا پربازدید شد، روند تدریجی تمایل کودکان از تلویزیون به سمت ابزارهای مدرن و اینترنتی را بررسی کردیم. مطابق تحقیقات انجام‌شده در سال ۲۰۱۷ توسط سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای بریتانیا موسوم به آفکام، بیش از ۴۰ درصد خردسالان، نزدیک به نیمی از کودکان و چیزی حدود ۷۰ درصد نوجوانان در دنیا از طریق ابزارهای دیجیتالی چون تلفن همراه و تبلت، محتوایی که می‌خواهند را دریافت می‌کنند که این یعنی حرکت به سمت تحقق تئوری «مرگ تلویزیون» که از سال‌های پیش از سوی کارشناسان حوزه ارتباطات عنوان شده بود. در ایران نیز بیش از ۱۳ درصد کاربران اینترنت کودکان هستند؛ آن‌ها برای دستیابی به اطلاعات، برقراری ارتباط با دوستان و اعضای خانواده، انجام تکالیف درسی، دانلود موسیقی، فیلم و البته بازی رایانه‌ای به اینترنت مراجعه می‌کنند. هم‌اکنون استفاده از رایانه و فناوری‌های دیجیتال بخش عمده‌ای از اوقات فراغت کودکان ایرانی را به خود اختصاص می‌دهد.

به دولت برق خورشیدی بفروشید!

استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، مدت‌هاست که در دنیا مطرح شده و حتی برخی کشورهای اروپایی هم‌اکنون به مازاد تولید برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی رسیده‌اند. دولت ایران هم در این زمینه ورود کرده و طبق آخرین اعلام مسوولان، مشترکان خانگی می‌توانند با خرید پنل خورشیدی، علاوه بر رفع نیاز خود، مازاد برق تولیدی‌شان را ۱۰ برابر گرانتر به شرکت توزیع برق تهران بزرگ بفروشند؛ یعنی هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان که این موضوع یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه به شمار می‌رود.

ورق  بورس برگشت

امروز برخلاف روز گذشته قیمت سهم‌ها در بازار سرمایه روند رو به رشد را تجربه کرد. بطوری‌که بسیاری از گروه‌ها دست به دست هم دادند تا شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۳۲۸۴ واحد رشد کند و به رقم ۱۶۳ هزار و ۱۳۸ واحدی برسد. نمادهایی در گروه فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و تعدادی از نمادهای پالایشی پتروشمی به رشد شاخص‌های بازار سرمایه کمک کردند. از جمله این نمادها می‌توان به فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس اشاره کرد که هر یک از این‌ها به ترتیب ۴۱۲، ۲۳۱، ۲۳۰ و ۲۰۶ واحد تاثیر مثبت روی شاخص‌های بازار داشتند. گزارش عملکرد تالار شیشه‌ای را این‌جا بخوانید.

باران‌های اخیر دشت‌های کشور را زنده می‌کند؟

شاید تصور این باشد که با توجه به رشد ۲۱۶ درصدی بارش‌ها که از ابتدای سال آبی امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل اتفاق افتاده، تشنگی دشت‌های کشور برطرف خواهد شد. اما یک مقام مسوول در شرکت مدیریت منابع آب ایران چنین اعتقادی  ندارد. عبدالله فاضلی، امروز به ایسنا گفت که بارش‌ها در اکثر دشت‌ها به هیچ وجه نمی‌تواند تاثیر خود را نمایان کند، چرا که آب تجدیدپذیر یعنی همان آبی که هر سال از آسمان می‌آید و درصدی از آن به آبخوان‌ها نفوذ می‌کند، در حال حاضر به دلیل برداشت‌های بی‌رویه تاثیر چندانی روی دشت‌های کشور ندارد و اکنون تمام دشت‌ها با افت مواجه هستند.

آنتونوف در ایران به دنبال چیست؟

به‌دنبال خروج آمریکا از برجام و عدم امکان خرید بویینگ و ایرباس، در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر احتمال خرید آنتونوف و سوخو ۱۰۰ شنیده شد. در واکنش به این موضوع، یک کارشناس روز گذشته گفت که ارجحیت باید خرید هواپیماهای دست دوم غربی به جای شرقی باشد. از سوی دیگر، امروز مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که در حال حاضر هیچ بحث و مذاکره‌ای میان ایرلاین‌های ایرانی و شرکت هواپیماساز آنتونوف اوکراین برای خرید هواپیمای جدید وجود ندارد.

پرند دیگر خوابگاه نیست!

با گذشت مدت‌ها از تشکیل شهر جدید پرند، اولین تصویر ذهنی بخش زیادی از مردم از این شهر، هنوز دورافتادگی و نبود خدمات و زیرساخت‌های کافی است؛ اما مشاهدات اخیر نشان می‌دهد که این شهر کم‌کم در حال رونق گرفتن و جمعیت آن به ۱۴۰ هزار نفر رسیده است. گزارش ایسنا درباره آخرین وضعیت شهر جدید پرند به همراه قیمت مسکن مهر، نرخ اجاره بها، راه‌های دسترسی، سرانه‌های خدماتی و تصاویر این شهر را مشاهده کنید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا