بانکبانک و بیمه

اعطای وام قرض الحسنه به ۸ هزار نفر برای تکمیل مسکن روستایی طی یکسال گذشته

دکتر مرتضی اکبری مطرح کرد:

مرتضی اکبری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: این تفاهم‌نامه به منظور کمک به احداث و تکمیل مسکن مناطق روستایی برای دومین سال امضا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در راستای سیاست های توانمندسازی اقشار ضعیف  جامعه و نیز توسعه مناطق روستایی، تفاهم نامه همکاری بین دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و مهندس علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای احداث و تکمیل مسکن روستایی امضا شد.

اعطای ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات طی ۸ ماه

همچنین بخوانید

مرتضی اکبری در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اذعان داشت: در ۸ ماه گذشته بالغ بر۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۷۰۰ هزار نفر با کارمزد بین ۲ تا ۴ درصد پرداخت شد که میانگین تسهیلات ۱۱ میلیون تومان است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: سود تسهیلات اعطایی بین ۲ تا ۴ درصد بوده و بناست مبلغ تسهیلات تا پایان سال به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به اینکه امسال بخشی از منابع قرض الحسنه از حوزه بانک ها خارج شده است بیان کرد: باتوجه به شرایط کنونی کاهش منابع قرض الحسنه، سعی می کنیم تا پایان سال به تعهد پرداخت تسهیلات به یک میلیون نفر در سال عمل کنیم.

اکبری با بیان اینکه هدف‌گذاری بانک از تسهیلات معیشتی به سمت وام‌های سرمایه‌ای و کارآفرینی خُرد تغییر کرده است، گفت: با وجود اینکه مبلغ وام‌ها اندک است و کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد اما تقاضا برای دریافت وام به شدت بالا است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی منابع قرض‌الحسنه از بانک‌ها خارج و در امور دیگری مصرف شده اما با این وجود منابع بانک در سال جاری تاکنون ۲۴ درصد رشد داشته و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به رشد ۴۰ تا ۴۵ درصدی برسیم..

وی ادامه داد: سال گذشته ۸۲ درصد رشد منابع داشتیم اما امسال تاکنون با رشد ۲۴ درصدی از ابتدای سال ۲۹۰۰ میلیارد تومان به منابع بانک افزوده شده است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای بازسازی خانه های روستایی

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه به تفاهم نامه همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۳۶ ماهه، به واحدهای روستایی در جهت احداث، نوسازی و تکمیل پرداخت می شود.

وی درباره تفاهم نامه ای که با بنیاد مسکن برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه به خانه های روستایی امضاء شد اشاره کرد و بیان کرد: سال گذشته تفاهم نامه ای به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان با بنیاد مسکن امضا شد که سهم بانک قرض الحسنه مهر ایران۳۰ میلیارد و سهم بنیاد مسکن ۱۵ میلیارد تومان بود که در یکسال گذشته بطور کامل تخصیص داده شد که طی آن ۳۶ میلیارد به ۸ هزار نفر پرداخت شد.

وی ادامه داد: مبلغ تفاهم‌نامه جدید ۶۰ میلیارد تومان است که تسهیلات با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه با سقف فردی ۱۲ میلیون تومان به ازای هر نفر پرداخت می‌شود.

اکبری تصریح کرد: شرایط دریافت ضمانت از روستاییان بسیار آسانتر از شرایط معمولی است، در شرایط عادی ۲ ضامن که حتما نباید رسمی باشد و اگر ۲ ضامن مهیا نبود با یک ضامن هم می توانند تسهیلات دریافت کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا