انرژی

تعادل بخشی به بازار نفت با کاهش تولید اوپک

 

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: برای مقابله با سونامی عرضه نفت از سوی کشور های غیر اوپک در سال آینده میلادی اوپک باید تا یک میلیون بشکه تولید نفت خود را کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمد علی خطیبی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه با اعلام نتیجه نهایی اجلاس هفته آینده اوپک آسان تر می توان قیمت هر بشکه نفت در بازارهای جهانی را پیش بینی کرد، افزود: در صورتی که اوپک برای سال آینده تولید خود را کاهش دهد قیمت هر بشکه نفت ۵۵ تا ۶۰ دلار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اگر تولید نفت اوپک برای سال آینده کاهش نیابد قیمت هر بشکه نفت پایین تر خواهد بود، اظهارداشت: کشورهای غیر اوپک سال آینده دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه تولید نفت خود را افزایش خواهند داد.

همچنین بخوانید

این کارشناس مسائل نفتی ادامه داد: برای مقابله با سونامی عرضه نفت و تعادل بخشی در عرضه و تقاضا اوپک و برخی از کشورهای غیر اوپک باید تولید خود را کاهش دهند تا قیمت ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت تحقق یابد.

وی در پایان با اعلام این مطلب که طبق پیش بینی ها سال آینده میلادی تقاضا برای خرید نفت یک میلیون و ۳۳ هزار بشکه افزایش می یابد به رادیو اقتصاد یادآور شد: در این راستا برای مقابله با عرضه مازاد نفت از سوی غیر اوپکی ها در بازارهای جهانی اوپک با کاهش یک میلیون بشکه می تواند بازار را متعادل کند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا