بورسبورس اوراقبیمهصوت

انتقال ریسک صنعت بیمه به بازار سرمایه

 

عضو کمیته فقهی بانک مرکزی گفت: بخشی از ریسک صنعت بیمه به بازارهای سرمایه انتقال می یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی صالح آبادی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با اشاره به برگزاری چهارمین همایش مالی اسلامی با موضوع «نقش نهادهای مالی اسلامی در ثبات اقتصادی » افزود: انجمن مالی و اسلامی یاری رسان بیمه مرکزی برای بهره گیری از ابزارهای اسلامی در صنعت بیمه خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسئله ریسک از مسائل مهم در صنعت بیمه بوده که انتقال بخشی از آن به بازارهای سرمایه نیازمند ابزارسازی مالی است، اظهارداشت: برای تحقق این مهم انجمن مالی اسلامی، بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار در ابزارسازی انتقال ریسک به بازار سرمایه همکاری خواهند داشت.

عضو کمیته فقهی بانک مرکزی با اعلام این مطلب که به چهارمین همایش مالی اسلامی مقالات بسیار خوبی ارائه شده است، ادامه داد: در همایش مورد نظر از آیت الله تسخیری به عنوان فرد ممتاز حوزه مالی و اسلامی در عرصه های بین المللی تقدیر شد.

وی با اشاره به اینکه در همایش مدنظر موضوعات متعددی در ارتباط با نهادهای مالی و اسلامی مطرح شده است، گفت: از موضوعات جالب مطرح شده در این همایش فعالیت نهادهای مالی و اسلامی بین المللی در خارج از کشور بوده است.

صالح آبادی ضمن اعلام اینکه ایران در نهادهای مالی و اسلامی بین المللی عضویت دارد، افزود: نهادهای مورد نظر توانسته اند اقدام های موثری در سرزمین های اسلامی انجام دهند.

وی با بیان اینکه استانداردسازی های مناسب در حوزه نهادهای مالی و اسلامی از سوی این نهادهای بین المللی در سطح جهانی انجام شده است، اظهارداشت: در چهارمین همایش مالی و اسلامی بر ضرورت ترجمه و انتشار گزارش اقدام¬های انجام شده نهادهای مالی و اسلامی بین المللی در عرصه های جهانی در کشور تاکید شده تا متناسب با فقه اهل تشیع در ایران بومی سازی شود.

عضو کمیته فقهی بانک مرکزی ادامه داد: از مهمترین مباحث چهارمین همایش مالی اسلامی درباره بحران های مالی جهانی بوده که به دلیل ایجاد انسکاک میان اقتصادی بخش واقعی و بخش مالی به وجود آمده است.

وی در پایان با تاکید براینکه بازارهای مالی بدون هیچ پشتوانه ای حباب گونه رشد کرده اند به رادیو اقتصاد یاداور شد: برای دوری جستن از بحران های مالی، نهادهای پولی و مالی باید الزام هایی را مورد توجه قرار دهند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا