امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

افزایش ۳۰ درصدی حجم واردات نهاده های دامی

 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از افزایش ۳۰ درصدی حجم واردات نهاده های دامی طی شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حمید ورناصری در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه برنامه ریزی ها و تمهیداتی برای تامین نهاده های دامی طی شش ماهه نخست سال جاری در دستور کار دولت قرار گرفته است، افزود: هم اکنون وضعیت کشور در تامین نهاده های دامی از سوی بخش دولتی و بخش خصوصی مطلوب ارزیابی می شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده نیاز یک سال کشور به نهاده های دامی تامین شده است، اظهارداشت: قیمت محصولات از میزان موجودی و مقدار عرضه در بازار متاثر بوده اما این عوامل تنها مولفه اثر گذار در تعیین قیمت ها نیست.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از عوامل متعدد دیگر در تعیین نرخ نهاده های دامی را افزایش قیمت حمل و نقل عنوان کرد و ادامه داد: قیمت نهاده های دامی در شش ماهه نخست امسال باثبات ترین وضعیت را داشته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت کنجاله سویا و ذرت به دلیل شوک ارزی و افزایش نرخ در بازارهای جهانی در ابتدای سال جاری افزایش یافته است، گفت: بعد از این زمان دولت با برنامه ریزی و تخصیص ارز کافی برای انجام واردات حجم بسیاری از نهاده های دامی را وارد کشور کرده است.

ورناصری با اعلام این مطلب که از اردیبهشت ماه سال جاری قیمت نهاده های دامی با کاهش روبرو بوده است به رادیو اقتصاد یادآورشد: نرخ نهاده های دامی در مقایسه با سال ۹۶ افزایش پیدا کرده که این افزایش قیمت ناشی از بالارفتن نرخ نهاده های دامی در بازارهای جهانی و افزایش قیمت پایه ارزی در کشور است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا