خودروصنعت، معدن، تجارت

برنامه ریزی گسترده سایپادیزل برای افزایش داخلی سازی محصولات تجاری

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،

معاون مهندسی سایپادیزل از برنامه ریزی های گسترده این شرکت برای افزایش عمق ساخت داخل محصولات تولیدی و حمایت از قطعه سازان داخلی کشور خبر داد.

به گزارش سایپانیوز، هومن رجایی زاده با بیان مطلب فوق افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر حمایت از کالای ایرانی که تولید و اشتغال را به دنبال خواهد داشت، شرکت سایپادیزل با تهیه برنامه ای مدون، توسعه همکاری با قطعه سازان داخلی با حفظ کیفیت قطعات را در دستور کار خود قرار داده که بر این اساس، در صورت رفع موانع تولید قطعه سازان، خودکفایی در تولید تمام محصولات تجاری تا پایان سال به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: سایپادیزل، سال ۹۷ را با تولید محصولاتی با ۲۰ درصد عمق ساخت داخل آغاز کرد که با اجرای برنامه های توسعه ای در این بخش در راستای اهداف عالی گروه خودروسازی سایپا برای نیل به هدف تعیین شده، در حال حاضر، درصد خودکفایی تمامی محصولات تولیدی به ۲۷ درصد افزایش یافته که این امر، ضمن ایجاد اشتغال غیر مستقیم، توسعه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را نیز در پی داشته است.

رجایی زاده با اشاره به تأکید مدیریت ارشد سایپادیزل به موضوع توسعه خودکفایی به ویژه در برهه حساس کنونی و تحریم های ظالمانه بین المللی و برگزاری جلسات هفتگی مستمر در این خصوص یادآور شد: خودکفایی در صنعت خودروهای تجاری با چالش های بسیار زیادی نظیر: کم بودن تیراژ سالانه تولید، تنوع بالای قطعات، کاهش سرمایه گذاری زیرساختی و … مواجه است و برای تعدیل این موانع و مشکلات، دیپلماسی صنعتی سایپادیزل با شرکای خارجی برای انتقال تکنولوژی روز، کمک به قطعه سازان داخلی و استفاده از توان بالای موجود در کشور، بیش از پیش فعال شده است.

معاون مهندسی سایپادیزل اضافه کرد: در گروه محصولات غیر اروپایی سنگین شامل کامیون های KX480  و کاوه KT420 بیش از ۷۰ درصد پیشرفت برنامه ای حاصل شد و عمق ساخت داخل این محصولات به ۲۷ درصد رسید. همچنین، در گروه کامیونت نیز، محصول فوتون با پیشرفت ۵۰ درصدی برنامه های تدوین شده، از ۲۷ درصد تولید داخل برخوردار بوده و در صورت همکاری مجموعه سازان قوای محرکه، میزان خودکفایی در محصول فوتون به ۳۰ درصد خواهد رسید.

رجایی زاده در پایان ضمن اشاره به مزیت های بسیار توسعه داخلی سازی و خودکفایی خودروهای تجاری خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال مولد، جلوگیری از خروج ارز از کشور، حمایت از سرمایه گذاران در بخش قطعه سازی، هدایت سرمایه های سرگردان به حوزه تولید، از مهمترین مزایای توسعه داخلی سازی است که شرکت سایپادیزل نیز به عنوان عضوی از خانواده بزرگ گروه سایپا و صنعت کشور، با درک صحیح این موضوع، نسبت به برنامه ریزی و اجرای طرح های توسعه ای در این بخش اقدام کرده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا