خودروصنعت، معدن، تجارت

خودروسازان آلمانی با مقام های آمریکا دیدار می‌کنند

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: خودروسازان آلمانی فردا (سه شنبه) در خصوص تهدید دونالد ترامپ به اعمال تعرفه های سنگین بر واردات خودرو از اروپا، با مقام های ارشد آمریکا در کاخ سفید دیدار می کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، فرانس پرس به نقل از خبرگزاری «دی پی ای» آلمان ادامه داد: مدیران ارشد فولکس واگن، دایملر و بی.ام.دبلیو روز سه شنبه با «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا و «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری این کشور در کاخ سفید گفتگو خواهند کرد.

به نوشته این تارنمای خبری، خودروسازان آلمانی امید دارند تا «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را از تصمیم خود مبنی بر اعمال عوارض گمرکی تا بیست و پنج درصد بر واردات خودرو از اروپا، منصرف کنند.

همچنین بخوانید

اگرچه ترامپ در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) با «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا توافق کرد تا پایان مذاکرات از اعمال تعرفه های جدید، خودداری کند؛ اما در هفته ای که گذشت این طور نشان داد که تمایل دارد تا با اعمال تعرفه هایی جدید به اصطلاح از صنعت خودروسازی آمریکا حمایت کند.

وزارت بازرگانی آمریکا در زمان حاضر در مرحله نهایی سازی پیشنهادهای خود در مورد تعرفه های احتمالی است.

«سیسیلیا مالمسترو» کمیسر تجاری اتحادیه اروپا چهارشنبه گذشته هشدار داد که این اتحادیه اعمال هرگونه تعرفه از سوی آمریکا بر خودروهای وارداتی از کشورهای اروپایی را بی درنگ تلافی خواهد کرد.

فرانس پرس در ادامه خاطرنشان کرد: ترامپ در گذشته بارها در انتقاد از عدم توازن «غیرمنصفانه» تجاری میان آمریکا و آلمان، شرکت های خودروسازی این کشور را هدف حمله قرار داده بود.

او یکبار شکایت کرد که خیابان های نیویورک پر از مرسدس های آلمانی شده است؛ ادعایی که با جواب دندان شکن وزیر وقت اقتصاد آلمان روبه رو شد که گفت پس آمریکا باید «خودروهای باکیفیت تری تولید کند.»

صنعت خودروسازی وابسته به صادرات آلمان همین حالا نیز ترکش های جنگ تجاری میان آمریکا و چین را با توجه به تعرفه هایی که طرفین بر کالاهایی که بیش از هزاران میلیارد دلار قیمت دارند، اعمال کرده اند؛ احساس کرده است.

با این حال خبر خوب برای شرکت های خودروسازی آلمانی که هم در آمریکا و هم در چین کارخانه دارند، این است که رئیس جمهوری آمریکا و همتای چینی وی پس از دیدار آخر هفته خود در اجلاس گروه ۲۰، آتش بس تجاری اعلام کردند.

سیاست یکجانبه گرایانه «آمریکا اول» ترامپ که به ادعای وی به نفع بازارهای آمریکا بوده و از تولیدات داخلی در این کشور حمایت می کند، بر روابط تجاری این کشور با چین و متحدان اروپایی واشنگتن سایه انداخته است.

رئیس جمهوری آمریکا در راستای سیاست های انزواگرایانه خود تهدید کرده است که تعرفه گمرکی واردات خودرو از کشورهای اروپایی را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد. اقدامی که برای خودروسازان خارجی گران تمام خواهد شد.

به نقل از تارنمای یورونیوز، در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در آمریکا به فروش رسیده است که از این میان حدود هشت میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو از مکزیک و کانادا، یعنی شرکای توافق‌نامه تجارت آزاد به آمریکا، وارد شده بودند.

 

منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا