ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کاربران انگار سقوط بیت‌کوین را جدی نگرفته‌اند!

به نظر می‌رسد که کاهش شدید ارزش بیت‌کوین در ماه‌های اخیر تاثیری بر روند استخراج ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده نگذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بیت‌کوین که یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده در جهان محسوب می‌شود، در ماه‌های گذشته بخصوص نوامبر سال جاری میلادی با کاهش شدیدی در ارزش خود در برابر دلار مواجه شد، به‌گونه‌ای که بسیاری از تحلیلگران از آن به‌عنوان سقوط آزاد بیت کوین نام می‌برند و آن را بزرگترین کاهش ارزش بیت‌کوین از آوریل سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون نامیده‌اند.

حالا کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه ارزهای دیجیتال اعلام کرده‌اند که سقوط آزاد قیمت بیت کوین که در ماه‌های اخیر به شدت موجب نگرانی سرمایه گذاران و معامله گران شده است، هنوز تاثیر شگرف و قابل توجهی بر روی روند استخراج ارزهای دیجیتال نگذاشته است و هنوز کاربران درحال استخراج ارزهای مجازی رمزپایه و کسب درآمد از این طریق هستند.

البته تحلیلگران برآورد کرده‌اند که احتمالا استخراج بیت کوین در آینده با ادامه کاهش قیمت ارزهای دیجیتال نیز متاثر شده و به زودی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.  

ارزش بیت‌کوین در حالی به زیر چهار هزار دلار سقوط کرد که در ماه قبل از آن بالای شش هزار دلار بود و بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه بازار ارزهای دیجیتال نیز برآورد کرده بودند که ارزش آن تا ۱۵ هزار دلار نیز خواهد رسید.

بر اساس گزارش وب سایت کوین تلگراف، هرچند که بیت‌کوین باز هم از کانال سه هزار دلاری خارج شد و هم اکنون در چهار هزار و ۱۰۰ دلار معامله می شود اما سقوط و کاهش شدید و ناگهانی در ارزش آن موجب شد تحلیلگران با ترس و واهمه بیشتری به معامله و سرمایه‌گذاری در این ارزهای دیجیتال دست بزنند و همین امر نیز براورد می‌شود خود باعث کاهش قابل توجه در ارزش بیت کوین خواهد شد.

قیمت بیت‌کوین که در سال‌های اولیه معرفی و عرضه آن کمتر از چند دلار بود، در دسامبر سال گذشته به مرز ۲۰ هزار دلار نیز رسید و مورد توجه بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در جهان واقع شد و خیل عظیمی از افراد نیز توانستند با استخراج و خریداری این ارز دیجیتال رمزپایه به ثروت کلانی دست یابند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا