خودروصنعت، معدن، تجارت

پروژه جدید ام‌جی: تولید و عرضه شاسی‌بلند

 

از حدود ۱۰ سال پیش که ام‌جی به کمپانی چینی واگذار شد روز به روز فعالیت این خودروساز چینی هم افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در همین مدت کوتاه یک سال گذشته کمپانی سایک با تبلیغ خرید ام‌جی  خبر داده مدل برقی و همچنین مدل هوشمند این خودرو را وارد بازار کرده‌است. از طرف دیگر آخر تابستان هم شرکت ایرانی در قرارداد همکاری با سایک(کمپانی ام‌جی در چین) مراسمی با حضور وزیر وقت صنعت برگزار کرد تا از تولید RX5  رونمایی کند. کمی بعد نیز شرکت واردکننده ام‌جی در ایران (مدیا موتورز) نرم‌افزار واقعیت افزوده خود را در وب‌سایتش تبلیغ کرد.

ام‌جی GS  تا همین چند وقت پیش تنها خودروی شاسی بلند این کمپانی بود. با افزایش علاقه به سمت خودروهای کراس‌آور ام‌جی نیز از غافله جا نماند. برای همین مدل‌های متفاوت دیگری از شاسی‌بلند را در چین تولید کرد. سال پیش از ام‌جی zs   به عنوان خودرویی که قرار است در هند فروخته شود، رونمایی شد. این دستگاه اولین خودروی برقی کمپانی چینی-انگلیسی خواهد بود که هنوز به بازار نیامده رقبایی مانند رنوکپچر یا نیسان جوک دارد. مدیران ام‌جی رقم شگفت‌آوری برای شتاب آن پیش‌بینی کرده‌اند. به گفته آنها این خودرو ۵۰ کیلومتر را در حدود سه ثانیه طی خواهد کرد. این عددی است که از یک خودروی ۴۲۸ کیلویی شاسی‌بلند انتظار نمی‌رود. البته شارژ خودروهای برقی هنوز مشکلی حل نشده است که به گفته چینی‌ها با خرید ام‌جی برقی هر نیم ساعت می‌توان ۸۰ درصد از ظرفیت باطری آن را پر کرد.

ابتدای بهار سال ۱۳۹۷ در نمایشگاه خودروی پکن خودروی کراس‌آور مفهومی این شرکت هم رونمایی شد. ایکس‌موشن آمد تا پرچمدار محصولات ام‌جی باشد. با این خودرو به نظر رسید که این کمپانی در شانگهای دست از محافظه‌کاری برداشته و با طراحی چراغ‌های ال‌-ای-دی جلو به شکل بسیار باریکی شکل تهاجمی و هیجان‌آوری به خودرو داده است. همچنین برخلاف مدل جی‌اس دریچه هوای به‌کار رفته در ایکس-موشن بسیار بزرگ شده. مدیران ام‌جی حتی به مشتریان قدیمی انگلیسی خود وعده داده‌اند که آن را در لندن هم رونمایی خواهند کرد.

سال پیش اولین نرم‌افزار واقعیت افزوده در صنعت خودرو ایران، در مدیاموتورز هم رونمایی شد. این نرم‌افزار به این معنی بود که گوشی یا تبلت ما می‌توانست با خودرو هماهنگ شود و مثل یک پل ارتباطی بین ما و خودرو سرعت عمل استفاده از آن را بالا ببرد. این نرم‌افزار خودروی ما را شناسایی می‌کند و به صورت سه‌بعدی نشان می‌دهد. این نرم‌افزار در کمپانی‌های مشهوری مانند فراری هم به کار برده شده است. برای مثال شما بیرون از خودرو ایستاده‌اید و تبلتتان را در دست می‌گیرید. به صورت مجازی می‌توانید داخل خودرو، موتور، ترمز و تغییرات ظاهری آن را بینید.

برای خرید ام‌جی می‌توانید تا تولید آخرین مدل در کارخانه خودروسازی فردا صبر کنید. چراکه به زودی شاسی‌بلند دولیتری آن منطبق با سلیقه ایرانی به بازار می آید و احتمالا همه راننده‌ها را شگفت‌زده می‌کند. ام‌جی RX5  یکی از جدیدترین طراحی‌ها را در چراغ‌ها و منحنی‌های پشت خودرو داشته است.  اگرچه از نظر ابعاد تفاوت زیادی با شاسی‌بلند قدیمی ام‌جی وجود ندارد اما خط‌های منحنی دو طرف خطای دیدی درست کرده که این خودرو را بزرگ‌تر از MG GS  نشان می‌دهد. البته ارتفاع این خودرو یک سر و گردن از ام‌جی GS بلندتر است.  ویژگی متمایز این خودرو را باید بیشتر در اتاق آن پیدا کرد. LCD ۱۰.۴ اینچی به‌کار رفته در این خودرو نه برای ام‌جی بلکه دربین بسیاری از خودروهای دیگر خلاقیت جدیدی محسوب می‌شود. این صفحه نمایش بزرگ به ما وعده ارتباط تصویری بیشتر اجزای خودرو با نمایشگر را هم می‌دهد.

پروژه جدید ام‌جی: تولید و عرضه شاسی‌بلند

 

منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا