ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تبدیل دفاتر ICT به پیشخوان دولت / ابطال پروانه ۵۰۰ دفتر بدون فعالیت

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام لغو پروانه ۵۰۰ دفتر پیشخوان بدون فعالیت، گفت: سازمان‌های خدمت‌رسان مانند ثبت احوال، تامین اجتماعی و وزارت کار باید سرویس‌های خود را در این دفاتر ارائه کنند و نباید به‌صورت موازی دفاتری را راه‌اندازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین فلاح جوشقانی درباره آخرین وضعیت دفاتر پیشخوان گفت: بر اساس اساسنامه شرکت ملی پست، ساماندهی این دفاتر به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سپرده شده است که با بررسی‌های انجام شده، تعداد بسیاری از پروانه‌های صادر شده در این حوزه در حد صدور پروانه بدون هیچ اقدامی باقی مانده که بر همین اساس بالغ بر ۵۰۰ پروانه لغو شد.

وی راه‌اندازی دفتر و ارائه سرویس را دو مشکل اصلی دفاتر پیشخوان عنوان کرد و افزود: سازمان‌های خدمت‌رسان مانند ثبت احوال، تامین اجتماعی و وزارت کار باید سرویس های خود را در این دفاتر ارائه کنند و نباید به‌صورت موازی دفاتری را راه‌اندازی کنند.

همچنین بخوانید

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: در همین زمینه کارگروهی در استان‌ها با محوریت مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هر استان و نماینده استانداری و سازمان امور استخدامی برای بررسی میزان نیازمندی استان‌ها به دفاتر پیشخوان تشکیل شده است.

فلاح با بیان این‌که پروانه این دفاتر از طریق سازمان تنظیم ارائه می‌شود و با تجهیز سیستم‌ها نظارت نیز به صورت برخط صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در مجموع حدود ۱۳ هزار دفتر پیشخوان و دفتر ICT در کشور وجود دارد که به دلیل تغییر ماهیت سرویس‌ها، دفاتر  ICT نیز باید به دفاتر پیشخوان تبدیل شوند.

تکمیل پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کشور

رییس سازمان رگولاتوری هم‌چنین در مورد آخرین وضعیت پوشش تلفن همراه در کشور با بیان این‌که در ابتدای دولت دوازدهم تنها نیمی از شهرهای کشور تحت پوشش قرار داشت، گفت: در دولت دوازدهم و ظرف چند ماه تمام شهرهای کشور به پوشش نسل ۳ و ۴ تلفن همراه مجهز شدند که هم اکنون نیز نسبت به سال گذشته این پوشش در شهرهای کشور کامل شده است.

فلاح درباره وضعیت جاده‌های کشور از نظر پوشش اینترنت تلفن همراه گفت: حدود ۷۵ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش نسل ۲ تلفن همراه هستند. ضمن این‌که پوشش نسل ۳ و ۴ تلفن همراه نیز در بیش از ۵۵ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور برقرار شده است و در تلاشیم این پوشش را در جاده‌های فرعی کامل کنیم.

معاون وزیر ارتباطات درباره پوشش اینترنت تلفن همراه در روستاهای کشور نیز خاطر نشان کرد: با پایشی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۹۵ انجام داد تمام اطلاعات مربوط به وضعیت ارتباطی روستاها تهیه شد و در اختیار مجریان طرح USO  قرار گرفت و با استفاده همین اطلاعات و همکاری اپراتورهای تلفن همراه در حال رفع مشکلات ارتباطی روستاها هستیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا