بورسبورس اوراق

تامین نیاز صنایع با توسعه ابزارهای مالی

به گفته مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت، توسعه  خدمات نهادهای مالی ، نیازمند شناخت متقابل و هر چه بیشتر شرکت‌ها از خدمات نهادهای مالی است.

همچنین نهادهای مالی باید مطابق با تحولات اقتصادی شناخت نیازهای روز شرکت‌ها را در دستور کار خود قرار داده و با انجام تحقیقات بازار به موقع و جامع بتوانند علاوه بر گسترش دایره خدمات خود، موجب تسهیل شرایط بنگاه‌های اقتصادی شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت در حاشیه همایش بانکداری شرکتی در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما  در خصوص نقش بانکداری شرکتی در اقتصاد کشور و کمک به بهبود شرایط شرکت‌ها اظهار داشت: پاسخ به نیازهای خاص شرکت‌ها با تعامل سازنده میان صنایع مختلف و نهادهای مالی امکان‌پذیر است؛ در سال‌های اخیر با توسعه ابزارهای مالی، ارائه خدمات تخصصی و سفارشی مطابق با نیازهای روزمره صنایع مختلف نظیر سرمایه در گردش و توسعه‌ نظیر ارتقای خطوط کسب و کار از سوی نهادهای مالی امکان‌پذیر شده است.

مسعود سلطان‌زالی اضافه کرد: نیازسنجی شرکت‌ها جهت ارائه این خدمات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ خوشبختانه در سال‌های اخیر برخی بانک‌ها با ایجاد و توسعه واحد بانکداری شرکتی و شرکت‌ها خدماتی مکمل ارائه خدمات مالی، در جهت نیل به اهداف بانکداری شرکتی گام‌های موثری برداشته‌اند.

سلطان‌زالی ادامه داد: ‌در سال‌های اخیر با توسعه تامین مالی از طریق بازار سرمایه شاهد اقبال شرکت‌ها به این ابزارها بوده‌ایم و به عنوان نمونه طی سال‌های اخیر شرکت تامین سرمایه بانک ملت در تامین مالی حدود 200 هزار میلیارد ریال از طریق ابزارهای سرمایه‌ای و 60 هزار میلیارد ریال از طریق ابزارهای بدهی مشارکت داشته است و همچنین برنامه‌های متعددی در جهت توسعه خطوط خدماتی شرکت در حال انجام است.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا