بورسبورس اوراق

رشد ۱۰ درصدی قیمت پایه کاتد مس ۲ (فملی) / پلی پروپیلن۵۲۵ (نوید زرشیمی) ۴۰ درصد رقابت داشت

امروز اغلب معالات تالار صنعتی با قیمت پایه و بدون رقابت انجام شد. در این میان، پر‌ارزشترین معامله به محصول « مس کاتد۲» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) به میزان حدودی ۲۸ میلیارد تومان اختصاص داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امروز دوشنبه (۱۲آذر)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۲۵۱ میلیارد تومان داشتند که در ۴۱۱ قرارداد منعقد شدند. از این حجم، حدود ۲۳۴ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. همچنین، تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۱۲۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

طی این روز اغلب معالات تالار صنعتی با قیمت پایه و بدون رقابت انجام شد. در این میان، پر‌ارزشترین معامله به محصول « مس کاتد۲» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) به میزان حدودی ۲۸ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۵۶ هزار و ۹۱۳ تومان معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود ۱۰ درصد افزایش قیمت داشت.

گفتنی است، امروز با وجود افزایش قیمت‌ها پلی‌پروپیلن‌ها همچنان خریدار داشتند. در این میان، پر‌ارزشترین معامله به محصول «پلی پروپیلن فیلم ۵۲۵» شرکت «نوید زرشیمی» به میزان حدودی ۱۴.۳ میلیارد تومان اختصاص داشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

طی این روز، ۱۵ هزار تن وکیوم باتوم و ۱۸ هزار و ۶۲۳ تن مواد پلیمری در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی عرضه شد.

گفتنی است، امروز با وجود افزایش قیمت‌ها پلی‌پروپیلن‌ها همچنان خریدار داشتند. در این میان، پر‌ارزشترین معامله به محصول «پلی پروپیلن فیلم ۵۲۵» شرکت «نوید زرشیمی» به میزان حدودی ۱۴.۳ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۱۶ هزار و ۶۸۵ تومان و ۴۰ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم ۱۰۵۰ تن معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در (۵ آذر) ۳.۳ درصد افزایش قیمت داشت.

گفتنی است، وکیوم باتوم پالایش نفت شیراز (شراز) هم امروز با حدود ۱۳ میلیارد تومان ارزش جزو پر‌معامله‌ترین معاملات این تالار بود که با قیمت پایه کیلویی ۲۵۷۰تومان در حجم ۵۰۰۰ تن معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبل (۱۱ آذر) تغییر قیمتی نداشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «پلی پروپیلن شیمیایی ۴۴۰L » شرکت «نوید زرشیمی» به ارزش حدود ۲۲۸ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی ۱۰۸۷۱ تومان در حجم ۲۱ تن فروخته شد.

همچنین، تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز عرضه ۱۰۰ تن عایق رطوبتی، پنج هزار تن گوگرد و پنج هزار و ۹۸۰ تن قیر را تجربه کرد.

تالار صنعتی

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه چهار هزار و ۱۰۰ تن مس مفتول، دو هزار تن مس کاتد دو، ۱۰ هزار تن شمش بلوم، ۲۴ هزار و ۷۷۲ تن میلگرد، یک هزار و ۶۷۲ تن ناودانی، ۱۰ هزار و ۲۷۴ تن تیرآهن و ۲۰۰ تن شمش روی بود.

در این روز اغلب معالات تالار صنعتی با قیمت پایه و بدون رقابت انجام شد. در این میان، پر‌ارزشترین معامله به محصول « مس کاتد۲» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) به میزان حدودی ۲۸ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۵۶ هزار و ۹۱۳ تومان در حجم ۵۰۰ تن معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در (۲۱ آبان) ۱۰ درصد افزایش قیمت داشت.

گفتنی است، تیرآهن ۱۴ (فملی) هم امروز با قیمت کیلویی ۴۰۷۵ تومان و ۹.۳ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه معامله شد. این محصول در حجم حدود ۳۹۸۲ تن فروخته شد و نسبت به معامله قبل (۶ آذر) ۳.۷ درصد کاهش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «میلگرد ۱۴- ۳ A» شرکت «پرشین فولاد آریا» به ارزش حدود ۵۴۷ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی ۳۵۵۰ تومان در حجم۱۵۴ تن فروخته شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران در این روز شاهد عرضه هشت هزار تن گندم خوراکی و ۱۳ کیلوگرم سبد زعفران بود.

با ارزشترین محصول این تالار به «گندم خوراکی» زنجان به میزان حدودی ۲.۳ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت کیلویی ۹۹۲ تومان و ۱۰ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۲۴۰۰ تن معامله شد.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به گندم خوراکی کرمانشاه به میزان حدودی ۱.۵ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول هم امروز به قیمت کیلویی ۹۹۲ تومان و ۱۰ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۱۶۰۰ تن معامله شد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا