بورسبورس اوراق

فروش یک زیر مجموعه دلیل توقف «تاپیکو»/ «وبانک» از تمایل خود به فروش برج بخارست خبر داد

همزمان با رشد شاخص‌های بازار سرمایه برای دومین روز متوالی و افزایش امید فعالان بازار نسبت به جبران کاهش‌های گذشته، بورس و فرابورس تهران شاهد هفت توقف و هفت بازگشایی بودند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بازار سرمایه، امروز را با امیدواری سپری کرد. شاخص بورس تهران در این روز مانند روز گذشته حرکتی رو به رشد داشت و با افزایش سه هزار و ۱۶۶ واحدی به سطح ۱۶۶ هزار و ۳۰۴ واحد رسید. همزمان با این رشد و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس، هفت نماد متوقف و هفت نماد بازگشایی شدند که در این بین توقف سه نماد فرابورسی به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بود، اما در بورس دلیل توقف‌ها متفاوت بود؛ نمادهای «وبانک»، «تاپیکو» و «شگل» هر سه به دلیل لزوم شفاف‌سازی و ارائه اطلاعات متوقف شدند. «وبانک» اعلام کرد که قصد فروش شش دانگ ساختمانی اداری واقع در تهران را دارد و «تاپیکو» خبر از فروش ۱۰۰ درصد سهام شرکت توسعه نفت و گاز آریا از طریق مزایده داد، «شگل» نیز از تعدیل مثبت سود نسبت به دوره ۹ ماهه سال قبل گفت و تا حدودی به ارائه جزئیات آن پرداخت.

«وبانک» برج اداری بخارست را برای فروش آگهی کرد: نماد معاملاتی (وبانک) متعلق به شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، متوقف شد. علت توقف نماد اعلام تمایل شرکت به فروش ۶ دانگ عرصه، اعیان، تاسیسات، حقوق و امتیازات برج اداری و تجاری بخارست  (واقع خیابان احمد قصیر) بوده است. لازم به ذکر است قیمت پایه شرکت اعلام شده برای شرکت در مزایده این ساختمان ۱۹ طبقه‌ای ۳۴۰ میلیارد تومان و مبلغ سپرده مورد نیاز برای شرکت درمزایده ۳۴ میلیارد تومان است.

«تاپیکو» و مزایده شرکت توسعه نفت و گاز آریا: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با توجه به قصد این شرکت به فروش سهام یک شرکت زیر مجموعه، متوقف شد. بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی این شرکت در سایت کدال، شرکت خدمات مدیریت صبا تامین در نظر دارد به نمایندگی از «تاپیکو» نسبت به واگذاری ۱۰۰ درصد سهام شرکت توسعه نفت و گاز آریا از طریق مزایده عمومی اقدام کند.

«شگل» خبر از تعدیل مثبت داد: دیگر نماد متوقف شده در روز جاری (شگل) متعلق به شرکت گلتاش بود. دلیل توقف این نماد افزایش سود پیش بینی شده شرکت از مبلغ ۵۶ میلیارد و ۸۵۲ میلیون تومان به ۷۶ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان عنوان شده است. گفتنی است، از دلایل تعدیل مثبت یاد شده می‌توان به تغییرات نرخ فروش محصولات نهایی، تغییر نرخ ارز، مواد اولیه و ادوات بسته بندی اشاره کرد.

در راه مجمع عمومی فوق العاده: در پایان معاملات امروز سه نماد فرابورسی به منظور برگزاری مجمع عمومی فوق العاده متوقف شدند. تاریخ برگزاری مجمع عمومی فوق العاده نماد شرکت‌های شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا)، هتل بین المللی پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) و گسترش صنایع انرژی آذر آب (فنرژی) روز چهارشنبه هفته جاری خواهد بود.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا