ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گوشی ۵G کره‌ای‌ها اولین بار در آمریکا عرضه می‌شود

سامسونگ اعلام کرده که قصد دارد با همکاری اپراتور مخابراتی ورایزن یک گوشی هوشمند مجهز به فناوری ۵G را در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت‌ شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت  ۵G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت  ۵G  را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند.

حالا به تازگی شرکت سامسونگ نیز اعلام کرده است که می خواهد با همکاری یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی فعال در ایالات متحده آمریکا، ورایزن، یک گوشی هوشمند مجهز به فناوری ۵G را در نیمه نخست سال آینده میلادی برای کاربران آمریکایی معرفی و عرضه کند.

همچنین بخوانید

البته هنوز اطلاعات و جزئیات دیگری از برنامه‌های این شرکت برای رونمایی و عرضه چنین گوشی هوشمندی منتشر نشده و در دسترس نیست اما انتظار می‌رود که این موبایل در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی و سپس روانه بازارهای فروش ایالات متحده شود.

بر اساس گزارشی که در وب سایت رسمی شرکت ورایزن آمده است، پیش از این شرکت‌های دیگری همچون سونی، لنوو، هواوی و غیره نیز اعلام کرده بودند که به منظور افزایش سودآوری و درآمدزایی و همچنین جلب نظر مشتریان و کاربران، قصد دارند گوشی‌های هوشمندی را که از فناوری نوین نسل پنجم اینترنت ۵G بهره می‌برند، استفاده کنند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا