بانکبین المللطلا و ارز

افت دلار و بازارهای سهام آسیا، طلا را صعودی کرد/ هر اونس ۱۲۷۰ دلار

در معاملات روز چهارشنبه طلا از پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر خود فاصله گرفت؛ اما تحلیلگران اعلام کردند که با توجه به محدودشدن افت دلار، بعید به نظر می‌رسد طلا رشد چشمگیری داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی،به نقل از رویترز، به نظر می‌رسد درخواست برای طلا پس از عدم موفقیت این فلز از سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری کاسته شده است. با وجود این طلا همچنان در سال جاری رشدی ۲۰ درصدی داشته که ناشی از انتظارات برای افزایش کوتاه مدت نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو بوده است.

هر اونس طلا در معاملات امروز با رشدی ۰.۳ درصدی یکهزار و ۲۷۰ دلار و ۷۰ سنت معامله شد تا از سطح ۱۲۵۷ دلار و۲۵ سنتی (پایین‌ترین قیمت خود از ۲۸ آوریل) فاصله بگیرد.

در معاملات امروز، دلار در برابر سبد واحد‌های پولی اصلی دیگر سقوط کرد و دارایی‌های دلاری نظیر طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان کرد. ضعف بازار سهام آسیا نیز به رشد قیمت طلا کمک کرد.

مارک تو، رئیس گروه مالی وینگ‌فونگ در هنگ‌کنگ اعلام کرد، سطح ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلاری یک محدوده قیمت معقول برای شمش در ادامه سه ماهه جاری است.

وی افزود:‌ «انتظارات در خصوص اینکه افزایش بعدی نرخ بهره آمریکا تنها در اواخر سال اتفاق خواهد افتاد، قیمت طلا را به شدت افزایش داده است. شرایط کنونی برای طلا مطلوب است ولی فوق‌العاده نیست. اقتصاد آمریکا به طور کلی خوب به نظر می‌رسد و این همان دلیلی است که مردم به برداشت سود در بازار طلا روی آورده‌اند.»

فلزات گرانبهای دیگر نیز در معاملات امروز با رشد مواجه شدند. هر اونس نقره ۰.۷ درصد، پلاتین ۰.۵ درصد و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا