ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پیام‌رسان گوگل تعطیل می‌شود؟

گوگل پس از انتشار اخبار و شایعاتی مبنی بر قطع دسترسی کاربران به پیام‌رسان هنگ‌اوت تا سال ۲۰۲۰ میلادی، اعلام کرد که برنامه‌ای برای ملغی کردن این اپلیکیشن ندارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، با وجود گسترش محبوبیت گوگل در بسیاری از عرصه‌ها و خدمات آنلاین و اینترنتی، اپلیکیشن پیام‌رسان هنگ اوت که توسط گوگل توسعه و ارائه داده شده است، هرگز نتوانست به محبوبیت سایر پیام رسان‌ها دست پیدا کند و سهم قابل قبولی از این بازار را به خود اختصاص دهد.

بر اساس تازه‌ترین گزارشی که در وب سایت phonearena  آمده است، به نظر می رسد که گوگل نیز همچون یاهو قصد دارد به عمر یکی از قدیمی‌ترین پیام‌رسان‌های موجود در فضای مجازی پایان ببخشد و کاربران اپلیکیشن هنگ‌اوت را به سایر اپلیکیشن‌های توسعه داده شده توسط گوگل منتقل کرده و سوق دهد.

همچنین بخوانید

اما گوگل در واکنش به انتشار اخبار و گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی اعلام کرده است که هنوز برنامه‌ای برای قطع دسترسی کاربران این پیام‌رسان و به طور کلی بستن هنگ اوت ندارد.

این اپلیکیشن پیام‌رسان که پیشتر تحت‌عنوان هنگ‌اوت (Hangouts) بود که توسط گوگل برای کاربران سرویس پست الکترونیک جیمیل توسعه و ارائه داده شده و به آنها این امکان را می‌داد تا با دوستان و مخاطبانی که از سرویس جی‌میل استفاده می کنند، در ارتباط باشند.   

این اپلیکیشن که هم‌اکنون تحت‌عنوان گوگل هنگ اوت (Google Hangouts) در دسترس کاربران قرار دارد، به کاربرانش امکان ارتباطات متنی، صوتی و ویدیویی را می‌دهد که در حال حاضر میلیاردها نفر از آن استفاده می‌کنند.

هر چند که کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که شواهد بسیاری از گوگل به دست آنها رسیده است که نشان می‌دهد این غول تکنولوژی آمریکایی قصد دارد به عمر پیام‌رسان هنگ اوت پایان ببخشد. بدین ترتیب کاربران گوشی‌های اندرویدی در صورتی که دسترسی‌شان به اپلیکیشن پیام رسان هنگ اوت قطع شود، می‌توانند برای ارتباطات خود از سایر پیام رسان های فیس بوک مسنجر، واتس اپ، وی چت و تلگرام استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا