بانک و بیمهبیمه

ریسک صنعت بیمه کاهش می‌یابد/ رشد ۲۰درصدی حق بیمه در سال۹۶

رئیس کل بیمه مرکزی از برنامه این نهاد سیاستگذار مبنی بر کاهش ریسک بیمه خبر داد و گفت: اوراق ریسک را به زودی منتشر می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در مراسم روز ملی بیمه گفت: حق بیمه در سال ۹۶، ۳۴هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۵، ۲۰درصد رشد داشته است.

همچنین بخوانید

وی گفت: خسارات پرداختی در سال ۹۶ حدود ۲۱هزارمیلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۵، ۱۶/۵ درصد افزایش یافته است. تعداد بیمه‌های صادره نسبت به سال ۹۵ درصد ۱۲درصد رشد داشته و سهم بخش غیردولتی به ۶۸درصد رسیده است.

وی افزود: سهم بیمه سرانه برای هر بیمه‌گذار  ۴۲۰هزار تومان است و شاخص ضریب نفوذ بیمه در سال ۹۶، ۲/۳ است که درصد خوبی نیست. ضریب خسارت در سال ۹۶، ۸۳/۵ درصد بوده است که درسال ۹۵ ۸۳/۴درصد بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین نسبت خسارت در سال ۹۶، ۶۵/۴ درصد بوده که این شاخص در سال ۹۵، ۶۴/ ۹ درصد بوده است. به دنبال کاهش ریسک بیمه با ورود صنعت بیمه به بورس و انتشار اوراق ریسک هستیم که به خصوص در شرایط تحریم مثمر ثمر خواهد بود.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه گسترش بیمه زندگی در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است و در شرایطی که با تورم مواجه هستیم،مشوق های دیگری در کنار این بیمه می تواند به افزایش جذابیت آن کمک کند. تلاش بر این است که روستاییان و افراد تحت پوشش کمیته امداد،تحت پوشش بیمه های تکمیلی نیز قرار بگیرند.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا