صنعت، معدن، تجارتصوت

غذا و دارو روی کاغذ تحریم نیست

 

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: غذا و دارو روی کاغذ تحریم نشده ولی واقعیت مطلب چیز دیگریست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  کیانوش جهانپور در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: غذا و دارو شاید در تاریخ تحریم ها علیه کشورها و ملت های جهان هیچ وقت تحریم نشده اما در عمل این طور نیست.

وی همچنین اظهارداشت: تحریم کنند گان به خوبی به این مسئله واقف هستند که تحریم غذا و دارو انعکاس بین المللی بسیار منفی خواهد داشت مضاف براینکه خلاف موازین حقوق بین الملل، حقوق بشر ودر عین حال اقدامی ضد بشری تلقی خواهد شد به همین دلیل تحریم های مزبور هیچ وقت در اسناد قید نمی شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: طی ماه های اخیر برخی از شرکت های خارجی تامین کننده مواد اولیه دارویی بطور مستقیم و غیر مستقیم و همینطور بانک های کارساز مناسبات مالی بین شرکت های دارویی و تامین کنندگان مواد اولیه در عمل توقف عملیات داده اند یا در وضعیت استندبای هستند و به عبارتی تکلیف آنان خیلی روشن نیست.

وی افزود: مسیرهای موازی و تمهیداتی در این حوزه صورت گرفته تا از منابع ارزی تخصیص یافته بتوان با ظرفیت های موازی نیازهای کشور را تامین کرد.

جهانپور در ادامه یادآور شد: این موارد از قبل پیش بینی می شد به همین دلیل بین شش ماه تا دو سال انواع دارو و مواد اولیه دارویی در کشور ذخیره سازی و جای هیچ دغدغه و نگرانی جدی نیست.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا