بین الملل

سهام آسیایی افت کردند/امیدها دوباره کمرنگ شد

روز سه‌شنبه، با کمرنگ‌شدن امید و افزایش تردیدها نسبت به اینکه آیا چین و آمریکا خواهند توانست اختلافات تجاری خود را حل کنند، سهام آسیایی افت کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه با کمرنگ شدن امیدها و افزایش تردیدها نسبت به اینکه آیا چین و آمریکا خواهند توانست اختلافات تجاری خود را حل کنند، سهام آسیایی افت کردند. بر این اساس، معکوس شدن منحنی سود اوراق خزانه‌داری آمریکا هم، نگرانی‌هایی را در مورد احتمال رکود ایجاد کرده است.

امروز، شاخص‌های سهام چین نتوانستند خود را از محدوده منفی بیرون بکشند و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا- اقیانوسه در خارج از ژاپن- ام‌اس‌سی‌آی- ۰.۳ درصد افت کرد.

سهام شرکت‌های برتر چین در شاخص‌های شن‌زن و شانگهای نیز، مقدار ناچیزی تضعیف شدند و کامپوزیت شانگهای اندکی رشد کرد؛ ضمن اینکه سهام هنگ‌کنگ ۰.۳ درصد افت کردند.

سهام استرالیا ۰.۸ درصد افت کردند و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۶ درصد پایین آمد. در عین حال نیکی ژاپن نیز سقوط ۱.۳ درصدی را به ثبت رسانده است؛ این درحالی است که روز دوشنبه، توقف موقت دشمنی‌های تجاری بین آمریکا و چین باعث به وجود آمدن موج مثبتی در بازارهای سهام شده و شاخص کل جهان ام‌اس‌سی‌آی ۱.۳ درصد جهش کرده بود.

ولی حتی قبل از پایان جلسه معاملاتی دیروز، با افزایش تردیدهای سرمایه‌گذاران در مورد حل اختلافات تجاری بین آمریکا و چین، شاخص‌های اصلی سهام آمریکا از رکوردهای میان‌روزی خود بازگشتند و رشد کمتری به دست آوردند.

در بازار وال‌استریت در معاملات دیشب، داوجونز ۱.۱۳ درصد جهش کرد، اس‌اندپی ۱.۰۹ درصد بالا آمد و کامپوزیت نزدک هم ۱.۵۱ درصد به ارزش خود افزود.

از سوی دیگر، اطلاعات گیج‌کننده‌ای هم در مورد آغاز دوره صلح ۹۰ روزه تجاری، از سوی مقامات آمریکایی منتشر شد. یک مقام کاخ سفید گفت که این دوره از ۱ دسامبر شروع شده است، در حالی‌ که مشاور اقتصادی کاخ سفید، لری کودلا به خبرنگاران گفت که این دوره، از ۱ ژانویه آغاز خواهد شد.

در عین حال، روز سه‌شنبه، سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا، در معاملات دیشب آمریکا ۲.۹۹۱ درصد بود، به ۲.۹۴۰۷ درصد افت کرد و در بازار ارز شاخص دلار، که ارزش ارز آمریکا را در برابر ۶ ارز مهم جهان دنبال می‌کند، ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۶.۸۰۸ واحد رسید.

در برابر ین ژاپن هم، دلار ۰.۳ درصد افت کرد و به نرخ برابری ۱۱۳.۲۸ واحد رسید. یورو با ۰.۲ درصد افزایش در ۱.۱۳۷۳ دلار، معامله شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا