بورسبورس اوراق

بورس کالا جلوی قاچاق را گرفت

مدیرعامل بورس کالا با اشاره به این که باید کشف قیمت کالا و محصولات به‌گونه‌ای باشد که از ناهنجاری هایی مثل قاچاق جلوگیری شود، گفت: با عرضه محصولات و کالاها در بورس کالا جلوی قاچاق گرفته می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، حامد سلطانی نژاد در هفتاد و نهمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی گفت: باید کشف قیمت به‌گونه‌ای باشد که از ناهنجاری‌هایی مثل قاچاق جلوگیری شود و از آنجایی که ما در اقتصاد همیشه سطحی از تورم را تحمل می‌کنیم و این صنعت را مجبور به ذخیره‌سازی مواد اولیه می‌کند، بنابر این  فعالان باید خود به صنایع بالا و پایین دستی کمک کنند.

مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: بخشی از مشکل به این باز می‌گردد که صنایع پایین دستی باید به سمت‌ مناسبی حرکت کنند و امکان تامین مالی داشته باشند.

محمدرضا فولادگر، نماینده اصفهان در مجلس هم در این جلسه اظهار داشت: باید شرایط فعلی اقتصاد را بپذیریم، زیرا هنگامی که توزیع از طریق بورس کالا است و مجبور شدیم برای تنظیم بازار قیمتی را اعلام‌ و تعیین کنیم، یعنی رقابت‌پذیری بازار محدود شده و درباره پتروشیمی و فولاد نیز این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: مجلس و دولت کمک کرد تا این بازار به ثبات نسبی برسد و باید توجه داشت که اکنون شرایط اقتصاد آزاد نیست باید از این مقطع عبور کنیم.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا